Coca-Cola wspiera młodych w drodze zawodowej

Celem kampanii edukacyjnej #wybieram prowadzonej przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką w partnerstwie z Coca-Colą, jest pomoc młodym Polakom w podejmowaniu trudnych decyzji zawodowych, w zgodzie ze sobą i swoimi zainteresowaniami.

Kampania #wybieram kierowana jest do młodych osób w wieku 15-29 lat i jest częścią globalnej inicjatywy Coca-Cola #wciążzmieniamy.

Firma mówi w niej, jak odpowiada na wyzwania współczesnego świata – problemy społeczne dotyczące aktywizacji zawodowej młodych oraz kobiet, a także wyzwania środowiskowe. Na potrzeby kampanii powstał spot, który pokazuje historie czworga młodych ludzi. Podkreśla on, jak źle oraz nienaturalnie czują się młodzi w zawodach wybranych przez innych, a jak dobrze w tych, które pozwalają im realizować własne pasje, takie jak taniec czy gotowanie.

Spot kończy się wezwaniem „Wybieraj świadomie, kim chcesz być” i kieruje młodych na dedykowaną platformę YEP (yep.academy), prowadzoną przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką przy wsparciu Coca-Cola. YEP.Academy to kompleksowy program dla młodych osób, który oferuje testy predyspozycji zawodowych, kalkulatory płac, obszerną bazę ofert stażów i pracy oraz ciekawych wydarzeń z całej Polski, a także liczne artykuły i porady.

Co ważne, platforma jest na bieżąco aktualizowana i poszerzana o kolejne elementy i materiały. Na jesień planowane jest uruchomienie kolejnych narzędzi.

– Nasz program dla młodych cieszy się dużym powodzeniem. W zaledwie kilka miesięcy działalności platformy YEP odnotowaliśmy 300 000 użytkowników. W tym czasie ponad 100 000 osób wykonało testy profilowania. Natomiast tuż po starcie kampanii #wybieram odnotowaliśmy ponad 35 000 nowych użytkowników platformy. To pokazuje, że młodym brak narzędzi oraz wiedzy, jak planować i realizować swoją ścieżkę zawodową – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.

Młodzi, którzy chcieliby sprawdzić, jak w praktyce wygląda praca na danym stanowisku, mogą wziąć też udział w organizowanym przez Coca-Cola programie mentoringowym. Oferuje on możliwość skorzystania z wiedzy pracowników Coca-Cola, poznania ścieżki zawodowej w wybranym obszarze oraz zasięgnięcia porad od doświadczonych osób. Do tej pory odbyło się blisko takich 100 spotkań. Dla młodych dostępny jest także tzw. job shadowing. Umożliwia on towarzyszenie pracownikowi Coca-Cola w trakcie dnia pracy, dzięki czemu osoba szkoląca się może zobaczyć, jak wygląda praca na danym stanowisku. Wszystkie te świadczenia realizowane są w ramach programu YEP.

 

Ilona Mrozowska 3289 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }