Shoper wprowadza nową metodę płatności Google Pay

Shoper, który dostarcza oprogramowanie dla ponad 13 tys. sklepów internetowych, udostępnia właśnie w swoim systemie nową metodę płatności - Google Pay.

Na zdjęciu: Jacek Zientkiewicz, brand manager Shoper

Google Pay to szybki sposób płacenia w milionach miejsc – na stronach internetowych, w aplikacjach i w sklepach stacjonarnych; chroni także dane karty dzięki kilku warstwom zabezpieczeń. Żeby skorzystać z tej metody płatności wystarczy, że kupujący doda do swojego Konta Google dowolną kartę płatniczą (debetową lub kredytową). Może to zrobić przez stronę internetową lub w aplikacji Google Pay dostępnej na urządzeniach mobilnych z systemem Android.

O tym, że właściciele e-sklepów dążą do ułatwienia zakupów klientom przez oferowanie coraz większej liczby metod płatności przekonują dane zebrane przez Shopera w nowym Raporcie Płatności 2019. W porównaniu z analogicznym badaniem z 2017 r., wyraźnie zmniejszył się udział sklepów z tylko jednym sposobem zapłaty za zakupy (spadek do 14% z 25% w 2017 r.). Wzrosła zaś do 63% liczba sklepów, gdzie można wybrać co najmniej trzy metody płatności. Co ósmy sprzedawca pozwala zapłacić za zakupy na pięć lub więcej sposobów.
 
– Klient na zakupach w sieci podejmuje szybkie decyzje. Najwięcej czasu zajmuje mu tak naprawdę przejście procesu płatności – zauważa Jacek Zientkiewicz, brand manager Shoper. - Dlatego udostępniamy płatności Google Pay, czyli jedną z najszybszych obecnie metod płatności. Jej zalety dostrzega się zwłaszcza kupując za pomocą smartfona. Kupujący, który ma tę usługą aktywną na swoim koncie Google, nie musi mieć pod ręką karty płatniczej ani wpisywać żadnych numerów i danych. Jest to rozwiązanie bardzo proste, intuicyjne i przede wszystkim bezpieczne - ocenia ekspert Shopera.
 
Analizy danych dotyczących płatności wykonane przez Shopera wskazują, że nowa usługa - Google Pay - ma duże szanse na zdobycie sympatii internautów. Ulubionym sposobem płacenia za zakupy stały się bowiem szybkie płatności online. Już teraz stanowią połowę transakcji w sklepach korzystających z oprogramowania Shopera. Wzrost ich popularności odbywa się przede wszystkim kosztem zwykłych przelewów, których nadawanie okazuje się już zbyt czasochłonne dla klientów.
 
W obrębie samych płatności online również widać zmiany. Pomiędzy styczniem a czerwcem 2019 r. o kilka procent wzrósł udział transakcji opłacanych systemem BLIK w ramach Płatności Shoper. Odpowiada on obecnie za 23% zakupów online. O kilka procent stopniał udział transakcji w systemie Pay-by-link przechodzących przez strony internetowe banków.
 
 
Ilona Mrozowska 3275 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }