Laboratorium Naturella pozyska więcej pieniędzy na rozwój

Spółka chce popularyzować naturalne kosmetyki i środki czystości pod markami OnlyBio i OnlyEco, rozwijać ich ofertę oraz zwiększać wolumen sprzedaży. Zbuduje także Centrum Badawczo Rozwojowe w Bydgoszczy.

Spółka Laboratorium Naturella działa w ramach notowanej na NewConnect grupy Boruta-Zachem, polskiego producenta barwników, pigmentów i rozjaśniaczy optycznych. Firma Boruta właśnie ogłosiła, że rozpoczyna publiczną ofertę akcji, której celem jest pozyskanie ok. 10,6 mln zł.

Od 30 lipca do 13 sierpnia 2019 r. przyjmowane będą zapisy podstawowe i dodatkowe z wykonania praw poboru. Dniem ustalenia prawa poboru do akcji nowej emisji był 26 lipca 2019 r.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone m.in. w Laboratorium Naturella. 

W maju 2019 r. firma Laboaratorium Naturella zawarła kontrakt z Katarzyną Bosacką. Znana dziennikarka prasowa i telewizyjna (która notabene straciła za to pracę w TVN o czym pisaliśmy tutaj) została ambasadorką dwóch ekologicznych marek firmy - OnlyBio i OnlyEco. Z udziałem Bosackiej już w czerwcu ruszyła długoterminowa kampania promocyjno-edukacyjna, mająca na celu zwiększenie rozpoznawalności produktów spółki.

W ostatnim miesiącu nowym, dużym partnerem spółki został też Rossmann, lider na polskim rynku drogeryjnym, ale sieć sprzedaży firmy cały czas się rozrasta: od specjalistycznych sklepów, delikatesów ekologicznych, przez apteki po drogerie właśnie. Kosmetyki i środki czystości Laboratorium Naturella można kupić już m.in. w: Bioplanet, Ekowital, Organic Farma Zdrowie oraz Eco and more. Produkty spółki są też w takich sieciach handlowych i drogeryjnych jak: Carrefour, Kaufland, E.Leclerc, Piotr i Paweł, Intermarche, drogerie Natura, Hebe, Super-Pharm i Vica.

Strategia spółki ukierunkowana jest też na rozwój działalności poza granicami kraju. Aktualnie kosmetyki OnlyBio dostępne są w Czechach, Francji, Hiszpanii, Finlandii, Norwegii, na Łotwie, Węgrzech, Tajwanie oraz w Niemczech, które stanowią największy wolumenowo rynek odbiorców kosmetyków naturalnych w Europie. Trwają również negocjacje umów z klientami Chin (z Honkongu) oraz z krajów arabskich. W przyszłości również planowana jest ekspansja na rynki Ameryki Północnej - przede wszystkim Stany Zjednoczone i Kanadę.

Zwiększenie skali działalności producenta będzie możliwe m.in. dzięki budowie nowoczesnego Centrum Badawczo Rozwojowego w firmie Laboratorium Naturella. Celem utworzenia Centrum jest realizacja prac badawczych w obszarze naturalnych kosmetyków pielęgnacyjnych oraz kosmetyków do higieny, których skład zapewni wysoki stopień bezpieczeństwa w stosowaniu. Na ten cel Laboratorium Naturella otrzymała prawie 5,5 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Wartość całej inwestycji ma wynieść ok. 11 mln zł. Część kwoty pozyskanej w ramach emisji akcji posłuży jako wkład własny do projektu. Centrum Badawczo-Rozwojowe utworzone zostanie w Bydgoszczy. W ramach planowanego projektu nawiązana zostanie współpraca z polskimi, renomowanymi jednostkami naukowymi. Szczegóły tego przedsięwzięcia poznamy w czwartek 1 sierpnia.

Portfolio Laboratorium Naturella budują dwie marki: OnlyBio - oferująca produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia oraz OnlyEco - ekologiczne środki czystości.

 

Ilona Mrozowska 3275 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }