Carrefour stawia na mniejsze formaty

Według stanu na koniec pierwszej połowy 2019 r. Carrefour prowadził w Polsce łącznie 862 sklepy, w tym: 89 hipermarketów, 152 supermarkety oraz 621 placówek typu convenience. Tych ostatnich więcej ma jedynie w macierzystym kraju, czyli we Francji (3,9 tys.).

W pierwszym półroczu 2019 r. Carrefour zanotował w Polsce 534 mln euro przychodów, czyli o 5,7% więcej (LFL) niż w tym samym okresie rok wcześniej. Sprzedaż całej Grupy wyniosła 38,7 mld euro (wzrost LfL o 3,5%), a na rodzimym rynku detalisty - we Francji - sprzedaż sięgnęła 18,75 mld euro (wzrost LfL o 0,8 proc.).

Jak czytamy w komentarzu do wyników, Carrefour wykazuje wyraźną poprawę wyników i lepszą wydajność. Tej dynamice towarzyszy nasilenie wdrażania w życie strategii transformacji żywieniowej na wszystkich swoich rynkach. - Mamy ambicję być liderem tej transformacji - komentuje Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefoura.

Sieć podkreśla, że "inwestuje" w ceny wspierając tym samym siłę nabywczą i oferując klientom więcej usług i innowacyjnych formatów.

W raporcie półrocznym wyraźnie widać, że Carrefour stawia na mniejsze formaty. W Polsce ma bowiem jedynie 89 hipermarketów, 152 supermarketów i aż 621 placówek typu convenience. We Francji, na swoim macierzystym rynku, sieć ma 248 hipermarketów, ok. 1000 supermarketów i 3,9 tys. sklepów typu convenience. Mniejszych sklepów najwięcej ma też we Włoszech i Belgii.

Zdjęcie: Shutterstock

Ilona Mrozowska 3275 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }