Japończycy nie lubią płacić kartą, Visa chce to zmienić

Rok przed rozpoczęciem Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 Visa rozpoczyna program "Bezgotówkowa Japonia". Japonia to trzecia największa gospodarka na świecie i lider wielu branż, a jednak w handlu w przeważającej mierze wykorzystuje gotówkę.

Do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 pozostał rok, w związku z czym Visa, jako globalny partner technologiczny Igrzysk, przygotowuje na czas imprezy nowoczesne rozwiązania płatnicze dla sportowców, odwiedzających i mieszkańców. Działania Visa w tym obszarze wpisują się w cele rządowego programu „Bezgotówkowa Japonia”, który zakłada podwojenie całkowitej liczby cyfrowych płatności i zwiększenie ich udziału w płatnościach ogółem do 40% do 2025 r.

- Japońskiego rynku nie da się bowiem porównać z jakimkolwiek innym – jest to trzecia największa gospodarka na świecie i lider wielu branż, a jednak w handlu w przeważającej mierze wykorzystuje się gotówkę - mówi Stephen Karpin, representative director i country manager Visa w Japonii. Obecnie tylko około jedna piąta wszystkich płatności w Japonii realizowana jest za pomocą metod cyfrowych. Dla porównania, w Korei Południowej odsetek ten wynosi ok. 90%, w Stanach Zjednoczonych - niemal 60%, a w Chinach - 70%.

Igrzyska Olimpijskie to zatem dla Visy szansa na zaoferowanie nowoczesnych technologii płatniczych. - Chcemy, żeby działania, które zaplanowaliśmy przy okazji Igrzysk w Tokio miały długotrwały skutek w postaci przyspieszenia wzrostu gospodarczego i jednocześnie zapewniały niezapomniane doświadczenia zarówno mieszkańcom Japonii, jak i turystom – dodaje Stephen Karpin.

„Bezgotówkowa Japonia”

Według prognoz, w przyszłym roku Japonię odwiedzi 40 mln osób, czyli więcej niż Polska ma wszystkich mieszkańców (ok. 38 mln).

Aby stworzyć alternatywę dla dominującej obecnie gotówki, Visa ściśle współpracuje z detalistami z różnych branż, włączając w to restauracje szybkiej obsługi i małe sklepy ogólnobranżowe oraz z podmiotami odpowiedzialnymi za transport. Inicjatywa ma na celu unowocześnienie punktów sprzedaży poprzez umożliwienie korzystania z płatności zbliżeniowych, a co za tym idzie zwiększenie popularności płatności cyfrowych w okresie poprzedzającym rozpoczęcie imprezy. 

W kampanii marketingowej Visa, która już ruszyła w Japonii, można zobaczyć surfera, który „płynie na bezgotówkowej fali”. W tym roku Visa będzie dalej rozszerzać grupę wspieranych przez siebie sportowców, zarazem promując kandydatów do medali podczas igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich oraz wspierając płatności cyfrowe.

Visa podkreśla także, że Japonia to dla firmy docelowo bardzo perspektywiczny rynek - mowa bowiem o 3,4 mld posiadaczy rachunków, do których organizacja dociera poprzez współpracę z dostawcami licznych usług finansowych, szeroką grupą detalistów, branżą technologiczną i sektorem fintech.

 

 

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }