Biedronka znów leci w górę

W I połowie 2019 r. sprzedaż Jeronimo Martins, w Polsce operatora sieci Biedronka i drogerii Hebe, wyniosła 8,9 mld euro, co oznacza 5,7-procentowy wzrost wobec I połowy roku 2018 (3,9-proc. wzrost LFL); EBITDA Grupy zwiększyła się o 5,6% do 471 mln euro.

Nawet w wynikach portugalskiego giganta widać już jednak  konsekwencje ograniczeń handlu w niedziele. Zysk netto Grupy w pierwszej połowie 2019 r. wyniósł bowiem 181 mln euro, czyli zaledwie 0,7% więcej niż rok wcześniej. Jak przyznaje Jeronimo Martins, niewielki wzrost zysku netto to efekt zamkniętych w niedziele sklepów – w pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce było osiem mniej handlowych niedziel niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Sama Biedronka w pierwszym półroczu 2019 r. zwiększyła sprzedaż (wyrażoną w złotych) o 7%, LFL o 3,7%.

W I połowie 2019 r. pod szyldem Biedronka działało łącznie 2916 sklepów, przy czym nowych powstało 27, a 67 – zmodernizowano. Jak komentuje Jeronimo Martins, w Polsce sprzedaż rosła, co jest napędzane zarówno wzrostem gospodarczym, jak i rządowym wsparciem finansowym dla rodzin. Jednocześnie sieć przez całe półrocze realizowała intensywne kampanie reklamowe i promocyjne, które regularnie wzmacniały sprzedaż. W ofercie regularnie pojawiały się też nowości – w pierwszym półroczu 2019 r. sieć wprowadziła na półki 230 produktów marki własnej. – Seria Go Vege (produkty dla wegan i wegetarian), 12 nowych produktów z certyfikatem oznakowania ekologicznego UE oraz rozszerzenie asortymentu Go Bio, to tylko niektóre przykłady innowacji w segmencie żywności – podkreśla operator.

Również w kategorii higieny osobistej sieć przeformułowała niektóre produkty pod marką Be Beauty, tak aby dostosować je do oczekiwań konsumentów wegańskich, a także by zastąpić występujące w nich szkodliwe dla środowiska mikrodrobiny naturalnymi składnikami.

14 mln euro, zgodnie z polityką wspierania otaczających społeczności, Biedronka przeznaczyła na kampanie, inicjatywy społeczne i darowizny żywności (sieć współpracuje m.in. z Caritas Polska).

- Zgodnie z naszą strategią, ukierunkowanie na klienta i wzrost sprzedaży pozostają najważniejszymi priorytetami Grupy, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej, wydajności oraz zapewnieniu konkurencyjności i rentowności naszych modeli biznesowych – komentuje Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins. - W dalszej części roku nasza firma nadal będzie wyprzedzać rynki, na których działamy – zapowiada.

Ilona Mrozowska 4593 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.