Więcej mobilnych urządzeń płatniczych dla małych firm

Mastercard i SumUp nawiązały współpracę, która ma zwiększyć liczbę placówek przyjmujących płatności elektroniczne w 27 krajach Europy, w tym w Polsce. W pięć lat obie organizacje umożliwią przyjmowanie płatności kartą kilku milionom mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich firm.

Na zdjęciu: mobilne urządzenie płatnicze typu mPOS, które oferuje SumUp we współpracy z Mastercardem. Dedykowane jest ono małym firmom. 

Dzięki współpracy Mastercard i SumUp przedsiębiorcy będą mogli używać czytników kart SumUp do przyjmowania płatności realizowanych kartą lub inteligentnymi urządzeniami mobilnymi. Współcześni konsumenci oczekują wyboru i wygody, a nowe opcje płatności zaspokoją ich oczekiwania.

- Skala współpracy istotnie zwiększy liczbę punktów sprzedaży przyjmujących płatności elektroniczne. Małe firmy to fundament gospodarki, a nasza wspólna inicjatywa pozwoli im rozwijać się szybciej dzięki temu, że będą lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Jason Lane, wiceprezes Mastercard ds. rozwoju rynku w Europie.

W wielu krajach, w tym w Polsce, większość płatności wciąż odbywa się za pomocą gotówki, szczególnie w segmencie małych firm. Gotówka to jednak mało efektywny i mniej bezpieczny środek płatniczy. Ukryte koszty transakcji gotówkowych mogą być dla małych firm wysokie, a jej przyjmowanie wiąże się z wieloma niedogodnościami, takimi jak koszty transportu, uciążliwe przeliczanie, problemy z bezpieczeństwem, oszustwa czy podrabiane banknoty.

Oprócz wyeliminowania ukrytych kosztów, przyjmowanie płatności elektronicznych przynosi przedsiębiorcom również korzyści w postaci wyższych przychodów. Udowodniono, że udostępnienie takiej opcji klientom pozwala sprzedawcy zwiększyć obroty. Dane SumUp pokazują, że małe firmy mogą odnotować nawet 60-procenotwy wzrost. Z kolei według badań Mastercard podmioty, które zdecydowały się na przyjmowanie płatności kartą, na ogół osiągają 10%–15% wzrost średniej wielkości transakcji, ponieważ konsumenci nie są ograniczeni ilością gotówki, jaką akurat mają w portfelu. Jest to szczególnie ważne dla właścicieli małych sklepów na obszarach wiejskich, gdzie dostęp do gotówki i bankomatów jest często ograniczony. Płatności elektroniczne usprawniają też przepływy pieniężne przedsiębiorcy, umożliwiając mu szybkie księgowanie środków, dając gwarancję płatności i eliminując konieczność domagania się zapłaty zaległych faktur i należności.

Zarówno Mastercard, jak i SumUp, są partnerami programu Polska Bezgotówkowa oraz wspierają inne inicjatywy zwiększające dostęp firm i konsumentów do płatności elektronicznych.

Ilona Mrozowska 3289 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }