Blix z największą w Polsce listą zakupów w aplikacji

Z listy zakupów Blixa korzysta już 350 tys. osób miesięcznie. Tym samym aplikacja ta stała się największym tego typu narzędziem na rynku i to w zaledwie pół roku od uruchomienia. A korzysta z niej dopiero 30% wszystkich użytkowników aplikacji Blix.

Dane pokazują, że Blix jest najpopularniejszą aplikacją gazetkową w Polsce - liczba jej pobrań przekroczyła 6 mln. Każdego miesiąca jest uruchamiana ponad 25 mln razy. Nowa funkcja, czyli lista zakupów, została wprowadzona z początkiem 2019 r., na prośbę użytkowników. Dzięki niej konsumenci mogą w prosty sposób zaznaczać wybrane artykuły, przeglądając je na stronie gazetki promocyjnej każdej sieci.

– Po 6 miesiącach od rozpoczęcia prac nad tym rozwiązaniem muszę przyznać, że jego popularność przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania. Korzysta z niego 350 tys. użytkowników miesięcznie. I przynajmniej raz w tygodniu używa go aż 170 tys. Polaków. Oznacza to, że w zaledwie pół roku zdeklasowaliśmy konkurencję i staliśmy się największą listą zakupów – podkreśla Tomasz Jabłoński, prezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Głównym parametrem aktywności użytkownika jest dodanie przez niego do listy zakupów co najmniej jednego produktu w analizowanym okresie – miesięcznym lub tygodniowym.

– 350 tys. osób to dopiero niespełna 30% wszystkich użytkowników Blixa. Chcemy więc dotrzeć do kolejnych grup odbiorców, którzy jeszcze nie korzystają z tego udogodnienia. W tym celu zamierzamy rozbudować funkcjonalność listy zakupów i wprowadzić opcję dzielenia się nią z członkami rodziny. Właśnie pracujemy nad takim rozwiązaniem – informuje Tomasz Jabłoński.

Tylko w ostatnim kwartale użytkownicy aplikacji dodali do listy zakupów prawie 10 mln produktów.

– Większość osób przed wyjściem do sklepu przygotowuje listę zakupów. Najczęściej jest ona tworzona na kartce papieru. Jednak rozwiązania mobilne dają klientom większą wygodę. Artykuły są dodawane w trakcie przeglądania gazetki albo ręcznie wpisywane. Dużym ułatwieniem jest też to, że konsument może jednym palcem odhaczyć zakupione pozycje na ekranie telefonu – wyjaśnia prezes Jabłoński.

Dzięki aplikacji Blix klienci w jednym miejscu mają dostęp do gazetek promocyjnych największych sieci handlowych.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }