DM BDM podnosi cenę docelową Eurocashu do 18,1 zł

Analitycy DM BDM, w raporcie z 22 lipca, podnieśli cenę docelową Eurocashu do 18,1 zł z 17,9 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację na poziomie "redukuj". Samą spółkę wycenili na 2,5 mld zł.

W perspektywie 2Q’19 analitycy DM BDM nie liczą na istotną poprawę wyników. Pomimo wsparcia ze strony przesuniętych Świąt Wielkanocnych na kwiecień, obawiają się że negatywnie na prowadzony biznes wpłynęła niesprzyjająca w maju aura.

Prognozują zatem, że w minionym kwartale Eurocash wypracował ok. 6,1 mln zł przychodów, ok. 123 mln zł EBITDA oraz 39 mln zł zysku netto.

W kolejnych kwartałach, ich zdaniem, kluczowa będzie finalizacja integracji segmentu detalicznego, która ma zakończyć się w 2019 r. oraz rebranding Mili. Istotna jest także wysoka baza w hurcie, co może przekładać się na spowolnienie dynamik przychodów w tym obszarze.

Za główne ryzyka dla założeń analitycy uważają wymagający rynek pracy, ograniczenia handlu w niedziele, bardzo prawdopodobnego wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej oraz utracenia kontraktu z PKN Orlen. W maju 2019 r. Eurocash informował bowiem, że już od września grupa może stracić kontrakt dla PKN Orlen, a ten koncern paliwowy był największym klientem spółki - jego roczna wartość odpowiada za ok. 2-3% skonsolidowanych przychodów grupy (ok. 600 mln zł).

Ostatecznie wyceniono wartość spółki Eurocash na 2,5 mld zł, co w przeliczeniu na jedną akcję
daje wartość 17,8 zł.

 

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }