Henkel: kapsułki to przyszłość środków piorących

Wartościowa sprzedaż kategorii kapsułek do prania osiągnęła w 2018 r. 541 mln zł, podaje Henkel. Od 2016 do 2018 r. segment ten wzrósł o 25%, a tylko w ostatnich czterech kwartałach skoczył aż o 18,9%.

W Polsce środki do prania należą do najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Kategoria ta dzieli się na tradycyjne środki piorące, takie jak proszki, oraz środki nowoczesne, czyli żele i kapsułki. Te ostatnie - jak podaje Henkel - stanowią ponad połowę całego rynku uniwersalnych środków piorących, przy czym kapsułki rozwijają się najszybciej, stanowiąc obecnie prawie 40% rynku. Od 2016 do 2018 r. segment ten wzrósł o 25%, a tylko w ostatnich czterech kwartałach skoczył aż o 18,9%.

– Opierając się na wynikach badań rynku i w związku ze stałym wzrostem segmentu kapsułek, Persil stawia na rozwój tej kategorii. Obserwując tendencje rynkowe, jesteśmy przekonani, że kapsułki to przyszłość środków piorących. Nie może być inaczej ze względu na współczesne tempo życia i wszechobecny brak czasu. Nowe Persil Discs spełniają wszystkie potrzeby konsumentów, którzy z pewnością docenią łatwość użycia i dozowania tego innowacyjnego środka piorącego – mówi Krzysztof Brabander, brand manager marki Persil.

Zaznacza, że Persil Discs to pierwsze na rynku kapsułki z 4 komorami o 4 różnych właściwościach: usuwanie plam, blask, długotrwała świeżość i delikatność dla tkanin.

Według Henkla badania dowodzą, że kapsułki to kategoria przyszłości, ponieważ konsumenci coraz częściej przy wyborach zakupowych kierują się wygodą użytkowania1. Dodatkowym argumentem za udoskonalaniem tej kategorii jest fakt, iż 82% kupujących zwraca szczególną uwagę na jakość produktu2, a segmenty rozwijają się za sprawą produktów premium3.

- Pierwsze kapsułki piorące marki Persil Mega Caps powstały już w 2012 r. Wtedy to Henkel otworzył nowy etap w badaniach i rozwoju innowacyjnych detergentów, umożliwiając umieszczenie gotowej dozy płynnego detergentu bezpośrednio w bębnie pralki – przypomina Krzysztof Brabander.

Rozwój kapsułek do prania wiąże się z jeszcze jednym bardzo silnych w Polsce trendem convenience - ma więc być przede wszystkim wygodnie. I takie są kapsułki: w przeciwieństwie do proszków nie trzeba ich dozować (jedno pranie = jedna kapsułka), opakowanie produktu nie jest duże i z łatwością zmieści się nawet w najmniejszej łazience, od razu widać też kiedy należy kupić następne opakowanie kapsułek (bo w tym które mamy została już jedna czy dwie kapsułki).

1 Źródło: GfK 2016-2018.

2 Źródło: Shopper Study 2017.

3 Źródło: Nielsen, Total Polska, 2018.

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }