"Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie"

Ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej organizowanej cyklicznie przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy od 2016 r. Akcję wsparł redaktor naczelny Vogule Poland Patryk Chilewicz. Na swoich filmach pokazywał młodym ludziom, jak pić odpowiedzialnie i #zTwarzą.

Obecna edycja projektu proponuje inne podejście do tematu i zapisanie go pod hashtagiem #zTwarzą. Organizacja chce pokazać, jak może być odbierane zachowanie osoby, która przesadziła z ilością wypitego alkoholu. W tym celu poprosiła o współpracę dwóch aktorów - Michała Mikołajczaka i Tomasza Ciachorowskiego. Na swoich kanałach na Instagramie opublikowali oni filmy z imprezy w formie InstaStories, na której jeden z nich przesadza z alkoholem, a drugi relacjonuje wszystko z perspektywy osoby trzeźwej. Ma to pokazać młodym ludziom, że z boku ich zachowanie nie jest takie, jakie im się wydaje - mogą mówić za głośno, być nachalni lub po prostu nieśmieszni.

Dodatkowo kampanię wsparł redaktor naczelny Vogule Poland Patryk Chilewicz. Na swoich filmach pokazywał młodym ludziom, jak pić odpowiedzialnie i #zTwarzą. Udzielił szeregu rad, które przydadzą się na każdej imprezie.

Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie.” porusza temat świadomego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Poprzez cykliczne realizowane od 2016 r. działania w social media, kampanię billboardową, hasło  kampanii dotarło do ponad 18 milionów osób. Głównym celem jest uświadamianie ludzi, że bez względu na rodzaj alkoholu, który spożywają, jest w nim obecna ta sama substancja, czyli C2H5OH. Dlatego też każdy alkohol, niezależnie od rodzaju i podanych procentów zawartości alkoholu, należy spożywać odpowiedzialnie.

Inicjatorem kampanii jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), czyli organizacja zrzeszająca producentów wyrobów spirytusowych. Od 2008 r. ZPPPS przeprowadził ponad 20 rożnych kampanii i działań w obszarze odpowiedzialności społecznej branży, szkoląc miedzy innymi ponad 6 tys. sprzedawców alkoholu. Do zadań Związku należy podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój branży spirytusowej w Polsce i za granicą poprzez współpracę z przedstawicielami władzy publicznej oraz organizacjami społecznymi. ZP PPS zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z tworzeniem odpowiednich warunków prawnych i ekonomicznych dla rozwoju branży, umacnianiem wielowiekowej tradycji wyrobów spirytusowych, promowaniem nowych technologii oraz realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w branży spirytusowej. Od 2008 r. prowadzi kampanie edukacyjne zapobiegające nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Piłeś? Nie jedź!” oraz „Lepszy start dla Twojego dziecka” czy „Tu się sprawdza dorosłość”.

W nowej odsłonie kampanii #zTwarzą organizacja chce uświadomić młodym, że nie potrzeba alkoholu (ani jego dużych ilości) do dobrej zabawy; że lepiej wypić kilka drinków mniej i wrócić z imprezy #zTwarzą.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }