Drogocenne trunki dostarczone!

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, zrealizował dwie dostawy ostatnich butelek legendarnych alkoholi: 51-letniej japońskiej whisky oraz 20-letniego rumu trynidadzkiego.

Transport tak drogich alkoholi, gdzie cena za butelkę liczona jest w tysiącach, wymagał ogromnej precyzji. Do każdego z tych dwóch projektów operator powołał specjalny zespół i wyznaczył osoby, które czuwały nad transportem. Brano pod uwagę wszelkie czynniki ryzyka. JF Hillebrand Poland musiał nie tylko zabezpieczyć odpowiednio trunki przed uszkodzeniem, ale też przewozić je w jednakowej temperaturze na całej trasie dostawy oraz uwzględnić ryzyko kradzieży.

– Tak luksusowy ładunek musiał być odpowiednio zabezpieczony pod każdym względem, a każdy z naszych kooperantów musiał zachować szczególną ostrożność. W przypadku tego typu dostaw, klient chce mieć całkowite poczucie bezpieczeństwa, dlatego zapewniamy bezpośredni kontakt z naszymi spedytorami przez 24 h/dobę na każdym etapie realizacji dostawy – mówi Izabela Dąbrowska, freight & operations manager JF Hillebrand Poland.

51-letnia whisky z destylarni Karuizawa w Japonii została wyprodukowana w 1964 r. a zabutelkowana w 2015 r. To jedna z najdroższych i najbardziej unikatowych whisky na świecie, która została zakupiona i zabutelkowana przez firmę Wealth Solutions, specjalizującą się w sprzedaży i tworzeniu limitowanych edycji niezwykle rzadkich alkoholi. Powstały zaledwie 43 butelki tego trunku, a wartość jednej z nich oscyluje obecnie w granicach 120–140 tys. euro. Karuizawa produkowała zawsze na niewielką skalę, głównie na rynek lokalny. Tak było od jej powstania w 1955 roku, aż do jej zamknięcia w roku 2000. Pozostały po niej wyłącznie beczki pełne wyjątkowych trunków, których z każdym rokiem ubywa. Ponieważ produkcja została już wygaszona, na świecie nie pojawią się już nigdy nowe whisky z Karuizawy. Nikt również nie wie, kiedy ostatnie pozostałe po niej beczki zostaną zabutelkowane i sprzedane.

Podobną historię ma słynny rum Caroni z Trynidadu i Tobago. Pochodzi on z nieczynnej już państwowej destylarni, która funkcjonowała na tej karaibskiej wyspie w latach 1918–2002. Przez lata tylko niewielka część produkcji była butelkowana pod własną marką Caroni i przez długi czas destylarnia była znana garstce koneserów, którzy uwielbiali jej unikalny profil. Obecnie rumy Caroni znane są na całym świecie jako złożone i bogate alkohole. Niestety, z każdym rokiem liczba beczek pozostałych po tej wytwórni maleje, a część jej dziedzictwa nieodwracalnie znika.

Firma Wealth Solutions, postanowiła zabutelkować trzy beczki rumu z tej destylarni i zapoczątkować tym samym tworzenie serii Music!, zainspirowanej kulturą muzyczną Karaibów. W pierwszej kolejności zabutelkowane zostały trzy edycje: 20-letni rum Caroni 1998 Soca, 20-letni Caroni 1998 Calypso i 22-letni Caroni 1996 Parang. Stworzono tylko 215 butelek Soca, 220 Calypso i 242 Parang. Nazwy te reprezentują style muzyczne wywodzące się z Trinidadu i Tobago.

Pośród ciekawszych zrealizowanych przez JF Hillebrand transportów można znaleźć też takie jak: dostawa słynnej butelki whisky The Macallan 1926 o wartości 1,2 mln dolarów, przewiezienie wina dla rodziny królewskiej, które otrzymała w prezencie podczas jednej ze swoich wizyt zagranicznych czy też dostawa na urodziny Tony Parkera (amerykańskiej gwiazdy koszykówki) kilku skrzynek wina Bordeaux Chateau.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }