Poczta Polska razem ze SwipBox uruchomi 200 automatów

Poczta Polska, przy współpracy ze SwipBox, oddała do użytku pierwsze automaty paczkowe w Warszawie. Do końca października będzie ich 200. To odpowiedź na na rosnące zainteresowanie zakupami w e-sklepach, a tym samym prognozowane podwojenie rynku przesyłek w ciągu najbliższych pięciu lat.

Automaty paczkowe Poczty Polskiej znajdą się w wydzielonych strefach dostępnych całodobowo w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka.

Do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich automatów w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście i na Śląsku. Pozostałe 100 maszyn będzie oddanych do użytku do końca października, czyli jeszcze przed świątecznym szczytem paczkowym.

- Automaty paczkowe są uzupełnieniem naszej sieci punktów odbioru - mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej. - Obecnie udostępniamy ponad 11,6 tys. punktów. Chcemy usprawnić odbiór przesyłek, bo z roku na rok zainteresowanie zakupami w e-sklepach rośnie. W ubiegłym roku Polacy zamówili ponad 475 mln paczek. Oceniamy, że w 2023 r. wielkość rynku przesyłek z e-zakupami osiągnie wolumen 900 mln – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej. Oznacza to, że według prezesa rynek ten praktycznie się podwoi. 

Badania pokazują, że wraz z rozwojem e-commerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Z danych Poczty wynika, że prawie 25% paczek w 2018 r. było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru. Dzięki automatom paczkowym, klienci Poczty Polskiej zyskają dodatkowe miejsce, z którego będą mogli odebrać swoje przesyłki.

Pierwszy automat paczkowy został uruchomiony w nowo otwartej filii Poczty Polskiej znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Kolejnych pięć maszyn w sieci Poczty Polskiej już działa w warszawskich sklepach Biedronka.

- Współpraca z tak poważnymi partnerami jak Poczta Polska czy Allegro tylko utwierdza nas w przekonaniu, że rynek jest gotowy na innowacyjne technologie – komentuje Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska, producenta i operatora automatów paczkowych.

W instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odebrać np. swoje zakupy internetowe, w tym produkty kupowane dzięki usłudze Allegro Smart, w której Poczta Polska współpracuje z Allegro.

Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15–49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez Internet.

 

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }