Coca-Cola HBC do 2020 r. poszerzy portfolio swoich produktów o kawy marki Costa Coffee

Marka ma być dostępna na co najmniej 10 z 28 rynków, na których koncern prowadzi działalność, m.in.: w Polsce, Bułgarii, Grecji, Rumunii, Rosji, Szwajcarii i na Węgrzech.

Jest to odpowiedź firmy na zróżnicowane potrzeby klientów i konsumentów w różnych kanałach sprzedaży, spójna z wizją Coca-Cola HBC, by oferować produkty na każdą okazję i na każdą porę dnia.

- Ta niezwykła zmiana pozwoli nam zbudować dodatkową wartość dla biznesu naszych klientów i naszej firmy - skomentował dyrektor generalny Coca-Cola HBC Zoran Bogdanovic. - Dodanie do naszego portfolio nowej, tak silnej marki jaką jest Costa Coffee, poszerzy wachlarz okazji, w których konsumenci będą mogli wybierać produkty firmy. Solidna infrastruktura produkcyjna, procesy i możliwości w kategorii kawy pozwalają nam od razu przystąpić do realizacji tych niezwykłych planów – uważa dyrektor generalny Coca-Cola HBC.

W kategorii napojów, kawa jest jedną z najbardziej dochodowych i najszybciej rosnących, pod względem przychodów i zysków. Na wszystkich 28 rynkach, na których działa Coca-Cola HBC, kategoria ta ma wartość wielu miliardów dolarów i prognozuje się, że będzie rosła średnio o 4% rocznie.

Firma The Coca-Cola Company nabyła Costa Coffee w styczniu br. i przyspieszyła rozwój tego biznesu, koncentrując się na sprzedaży produktów marki kawowej przez automaty i w formie napojów gotowych do spożycia. Costa Coffee jest wiodącym producentem kawy w Wielkiej Brytanii, a także ma mocną reprezentację w Europie, Azji i w Regionie Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

- Bardzo się cieszymy ze współpracy z Coca-Cola HBC, dzięki której będziemy mogli dotrzeć z naszą znakomitą kawą do jeszcze większej liczby konsumentów. Ta współpraca jest kolejnym przykładem tego, jak Costa Coffee pomaga Coca-Cola stać się liderem rynku napojów bezalkoholowych - powiedziała Jennifer Mann, prezes Global Ventures w The Coca-Cola Company.

Polska jest trzecim największym rynkiem dla Costa Coffee, gdzie sieć ma ponad 150 kawiarni. Już w czerwcu tego roku, dzięki współpracy Coca-Cola z Costa Coffee, do sprzedaży nad Wisłą trafiły nowe produkty gotowe do spożycia, które, oprócz kawiarni, będą dostępne w ok. 650 punktach sieci Lagardere (m.in. Imedio, Relay, 1 Minute).

Joanna Hamdan 9180 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }