To już pewne: Spar i Eurospar zamiast Piotra i Pawła

Ponieważ UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Grupę Spar sieci sklepów Piotr i Paweł, przed nami początek ekspansji dawnego Piotra i Pawła jako sklepy pod szyldem Spar i Eurospar (zależnie od lokalizacji).

O swojej decyzji UOKiK poinformował na Twitterze. UOKiK-u zgodził się, aby spółka zależna Spar Group Ltd z RPA (za pośrednictwem New Polish Investments) przejęła sieć sklepów Piotr i Paweł. Według urzędu akwizycja ta nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Nabywca przejmie zatem większościowe udziały w sieci Piotr i Paweł od funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners. 

Przypomnijmy. Do UOKiK dokumenty, które miały na celu uzyskania zgody na przejęcie sieci Piotr i Paweł przez Spar Group Ltd. trafiły na początku czerwca, podczas gdy 30 maja została podpisana umowa kupna sprzedaży udziałów. Następnym krokiem było właśnie uzyskanie zgody i tym samym zatwierdzenie tej inwestycji przez prezesa UOKiK, co już się stało.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji UOKiK. Wspólnie z zespołem sieci Piotr i Paweł chcemy rozwijać istniejącą sieć sklepów i stworzyć wyjątkową ofertą dla konsumentów - mówi Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar. 

Rozpocznie się zatem proces reorganizacji obecnych sklepów Piotr i Paweł na formaty, które mają lepiej odpowiadać na potrzeby klientów w poszczególnych lokalizacjach. Jednocześnie nastąpi rebranding na nowe marki Spar i Eurospar. 

Komentując decyzję UOKiK, Rob Philipson, odpowiedzialny za rynek polski z ramienia the Spar Group Ltd, dodał: - Z zadowoleniem przyjmujemy pozytywną decyzję UOKiK. Działania, które podejmiemy w sklepach Piotr i Paweł, to początek naszej ekspansji oraz rozwoju sieci pod marką Spar, do której od kwietnia 2019 r. mamy wyłączne prawa w Polsce. To również bardzo silny sygnał dla wszystkich potencjalnych partnerów detalicznych, że The Spar Group Ltd. traktuje polski rynek bardzo poważnie. Jesteśmy również przekonani, że toczące się postępowania sądowe dotyczące praw do marki Spar w Polsce zostaną rozstrzygnięte na naszą korzyść. Jak wielokrotnie już podkreślaliśmy – celem jest stanie się wiarygodnym partnerem dla właścicieli sklepów oraz stworzenie nowej jakości na polskim rynku handlu detalicznego.

Decyzja UOKiK została wydana w momencie, gdy toczą się postępowania sądowe dotyczące własności licencji Spar w Polsce. The Spar Group Ltd. jest przekonana, że ​​rozwiązanie umowy licencyjnej pomiędzy Spar International i Spar Polska zostanie definitywnie podtrzymane przez sądy zarówno w Holandii, jak i w Polsce.

- Ze względu na to, że rozprawa wstępna w Holandii zakończyła się decyzją na korzyść Spar International, jesteśmy przekonani, że ostateczna decyzja definitywnie określi nasz status jako jedynego posiadacza licencji na Spar w Polsce. Wszelkie próby bagatelizowania znaczenia decyzji holenderskiego sądu stanowią błędną interpretację faktów prawnych - deklarują przedstawiciele Spar Group Ltd. 

The Spar Group Ltd. jest notowana na giełdzie w Johannesburgu, jej roczne obroty przekraczają 6,3 mld. euro. W latach 60’ XX wieku sieć została master franczyzobiorcą Spar na rynek RPA. Dziś operuje także w innych krajach Afryki - w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Swazilandzie. The Spar Group Ltd. rozwinęła także działalność w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii oraz w Szwajcarii.

Wasz Sklep Spar, to rodzima firma należąca do The Spar Group Ltd., która będzie zarządzać siecią Spar na licencji udzielonej The Spar Group Ltd. przez Saopr International.

Piotr i Paweł, od czego się zaczęło?

Przed rokiem sieć supermarketów Piotr i Paweł została przejęta przez fundusz TFI Capital Partners. Pod koniec lutego br. sieć ogłosiła, że z końcem marca kończy pierwszy etap restrukturyzacji, uzyskując swój ostateczny kształt w liczbie i lokalizacjach sklepów i tym samym skupi się na ich rozwoju, dostosowując je do oczekiwań klientów. Obecnie pod szyldem Piotr i Paweł działają 84 placówki. Firma od września 2018 r. znajduje się w postępowaniu sanacyjnym.

Działalność Spar International rozpoczęła się w niewielkim holenderskim sklepie w 1932 r. i obecnie obejmuje 13 tys. sklepów, 238 centrów dystrybucyjnych w 50 krajach, na 5 kontynentach. Około 13,6 mln klientów codziennie robi zakupy w sklepach działających pod szyldem Spar. Łączna globalna sprzedaż w 2018 r. wyniosła blisko 36 mld euro.

Ilona Mrozowska 3322 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }