Nestlé i Coca-Cola królują

Według najnowszego raportu Brand Finance, oba brandy po raz kolejny znalazły się na szczycie listy najpopularniejszych marek żywności i napojów bezalkoholowych na świecie w 2019 r.

Coca-Cola zanotowała 19% wzrost wartości marki do 36,2 mld dolarów i utrzymała pozycję ulubionej marki wśród napojów bezalkoholowych na świecie.

Jak podkreślono w raporcie ten sukces jest wynikiem wzrostu sprzedaży coli dietetycznej, po trwającym kilka lat załamaniu.

Mimo to, podobnie jak inne marki napojów bezalkoholowych także Cola-Cola od 2004 roku narażona jest na nieustanny spadek sprzedaży w USA.

Zdaniem Davida Haigha, dyrektora generalnego Brand Finance spowodowane jest to tym, że sektor napojów bezalkoholowych, jak nigdy dotąd podlega kontrolom począwszy od wysokiej zawartości, aż po opakowania. I chociaż Coca-Cola utrzymuje swoją wielkość sprzedaży, to marka musi ewoluować, jeśli chce utrzymać swoją dominację w sektorze.

Na drugim miejscu znalazła się z 7,8% spadkiem wartości marki rok do roku z 20 mld dolarów w ub.r. do 18,6 mld dolarów.

W kategorii żywności dobrze poradziło sobie Nestlé z 1,4% wzrostem wartości marki do 19,6 mld dolarów rok do roku. Firma zanotowała dobre wyniki w Chinach i Stanach Zjednoczonych, na dwóch największych rynkach oraz wzrost sprzedaży organicznej w tym okresie.

Drugą pozycje na liście zapewnił sobie Danone. Jednak wartość marki spadła o 10,4% rok do roku, do 8,15 mld dolarów.

Łączna wartość marki Nestlé w zakresie produktów spożywczych i napojów wyniosła 70,5 mld dolarów, co oznacza wzrost o 11% w stosunku do roku poprzedniego.

Z kolei Quaker, marka owsianki PepsiCo, stała się najszybciej rozwijającym brandem spożywczym, odnotowując 57% wzrost wartości do 3,0 mld dolarów.

Po raz pierwszy na liście 10 najlepszych marek spożywczych znalazła się kanadyjska marka mrożonej żywności, McCain, z 25% wzrostem wartości do 4,7 mld dolarów.

Natomiast chińska firma Yili pozostała najbardziej ulubioną marką mleczarską w Azji, odnotowując 24% wzrost wartości.

Źródło i zdjęcie: www.esmmagazine.com

Joanna Hamdan 9079 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }