PepsiCo chce urosnąć o 4% w 2019 r.

W II kwartale br. PepsiCo zwiększyło sprzedaż o 2,2% i zarobiło ponad 2 mld dolarów.

Producent napojów i przekąsek PepsiCo miał dobry początek tego roku, jest również zadowolony z wyników drugiego kwartału. Sprzedaż w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wzrosła o 2,2% do 16,5 mld dol.

W ujęciu organicznym - z wyłączeniem różnic kursowych i przejęć oraz sprzedaży przychody producenta wzrosły nawet o 4,5%.

Zysk netto w ciągu dwunastu tygodni do 15 czerwca wzrósł o prawie dwanaście procent do nieco ponad 2 miliardów dolarów. Firma spełniła oczekiwania analityków. Dzięki zwiększonej sprzedaży przekąsek w Ameryce Łacińskiej i Azji producent nadrobił niższą sprzedaż napojów w Ameryce Północnej. PepsiCo oczekuje wzrostu sprzedaży organicznej o 4%.

W lutym PepsiCo ogłosiło zaostrzenie programu oszczędnościowego, w ramach którego grupa chce również zamknąć część zakładów. Celem jest obniżenie rocznych kosztów o co najmniej 1 mld dol. do 2023 r. dzięki wprowadzeniu nowych technologii i automatyzacji procesów oraz uszczupleniu struktur.

Zdjęcie: Shutterstock

 

 

Magdalena Weiss 2069 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }