O-I Polska: opakowania szklane wracają do łask

O-I zainwestuje ponad 11,5 mln euro w Hutę Szkła w Jarosławiu. Zwiększenie mocy produkcyjnych wzmocni obecność firmy w segmencie szklanych opakowań piwa, ale O-I widzi coraz większe zainteresowanie opakowaniami ze szkła w ogóle, zwłaszcza ze strony producentów wody.

Owens-Illinois (O-I), to największy globalny producent opakowań szklanych z siedzibą w Perrysburgu w amerykańskim stanie Ohio. Od 1993 r. firma obecna jest w Polsce, gdzie ma dwa zakłady produkcyjne - jedną z największych na świecie hut opakowań szklanych w Jarosławiu oraz hutę w Poznaniu.

Teraz O-I poinformowało, że w Jarosławiu zainwestuje ponad 11,5 mln euro. Dzięki nowej linii huta zyska większą elastyczność, nowoczesne wyposażenie oraz moce produkcyjne, czyli dodatkowe ok. 100 mln opakowań w dwóch kolorach. Zakończenie inwestycje planowane jest na wrzesień br.

Dla firmy to dobry czas, bo jak mówi Magdalena Woronowicz, dyrektor sprzedaży na Europę Północo-Wschodnią w O-I, wraca moda na szklane opakowania produktów spożywczych. Na razie spośród wszystkich segmentów najwięcej zapytań o produkcję szklanych opakowań firma otrzymuje od producentów wód, którzy do tej pory niemal wyłącznie wybierali opakowania z tworzyw sztucznych. - Świetnym przykładem takiej współpracy może być niedawno wprowadzona na rynek Muszynianka w szklanej butelce - informuje Magdalena Woronowicz.

Do szklanych butelek przekonuje się Żywiec Zdrój, choć na razie dość ostrożnie. Woda Żywiec Zdrój w szkle oferowana jest w dwóch wariantach - niegazowanym i gazowanym, w butelkach o pojemnościach 0,3 l i 0,7 l. Po taką wodę od maja 2019 r. sięgać mogą konsumenci w wybranych restauracjach i kawiarniach na terenie całej Polski, ale od jesieni woda ta ma być dostępna w niektórych punktach sprzedaży.

W styczniu tego roku po ponad 10 latach nieobecności na rynku Coca-Cola w szklanych butelkach triumfalnie powróciła na półki sklepów detalicznych w całej Polsce. W szklanym opakowaniu dostępne są obecnie dwa warianty napoju: Coca-Cola Original i Coca-Cola Zero Cukru. Według firmy zarówno detaliści, jak i konsumenci bardzo pozytywnie przyjęli wprowadzenie na rynek dobrze znanego im wariantu i nie ma planów, by znów wycofać szkło ze sprzedaży. 

Popularność szklanych opakowań rośnie wraz ze zwiększającą się świadomością ekologiczną konsumentów. Szkło można bowiem przetapiać i poddawać recyklingowi w nieskończoność. Opakowaniom ze szkła sprzyja też trend związany ze zdrowym stylem życia. - Szkło jest bezpieczne dla wielokrotnego kontaktu z żywnością. Praktycznie nie przepuszcza tlenu, dzięki czemu chroni świeżość i smak ulubionych marek żywności i napojów. Nie wchodzi również w interakcje z zawartością, nawet pod wpływem wysokiej temperatury - zaznacza Magdalena Woronowicz z O-I Polska.

Jej zdaniem, coraz więcej konsumentów poszukuje również produktów o wyższej jakości, a szkło dzięki swojemu charakterowi pozytywnie wyróżnia artykuły spożywcze na półce. Produkt opakowany w szkło zyskuje zatem wartość premium. Tak jest m.in. w przypadku Cisowianki Perlage, wody w szklanej butelce od lat dostępnej w gastronomii, dostępnej od maja wody Żywiec Zdrój w szkle czy również wspomnianej już Muszynianki, która od lutego sprzedawana jest w wersji premium w szklanym opakowaniu o pojemności 0,3 l. Nowe formy opakowań mają sprawić, że wody te sprawdzą się podczas biznesowych spotkań w prestiżowym lokalu czy uroczystych przyjęć rodzinnych w gronie najbliższych.

Ilona Mrozowska 3272 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }