Auchan o franczyzie

- Jesteśmy gotowi na wprowadzenie franczyzy w Polsce - mówi Stephane Delaunay, dyrektor ds. franczyzy w Auchan Retail Polska.

Otwarcie w tym roku sklepu franczyzowego Moje Auchan w Warszawie, w młodej dzielnicy Wilanów, nie jest pierwszym doświadczeniem operatora z tym systemem w Polsce. - Naszym partnerem historycznym we franczyzie jest Grupa Schiever w Polsce - przypomina Stephane Delaunay.

Obecnie Grupa ta prowadzi dwa hipermarkety Auchan (Zielona Góra, Racibórz), do momentu przejęcia Reala przez Auchan miała ich cztery. Prowadzi też siedem hipermarketów Bi1 oraz odzieżowe sklepy Kiabi, należące do rodziny Mulliez, kontrolującej Auchan.

Przymiarki do franczyzy w Polsce w formatach mniejszych niż hipermarkety miały już miejsce wcześniej. Zapowiadał je na początku 2011 r. prezes spółki Elea (powstała po przejęciu przez Auchan Billi), do której należały supermarkety Simply Market. Jednak plany te nie zostały zrealizowane, a Auchan ostatecznie skonsolidował swoje polskie spółki w jedną Auchan Retail Polska i uporządkował szyldy. Teraz są trzy: Moje Auchan, Auchan Supermarket oraz Auchan Hipermarket.

- W Polsce funkcjonujemy już pod jedną wspólną marką od końca 2018 roku. Jesteśmy więc gotowi na 2019 rok oraz na wprowadzenie franczyzy w Polsce - mówi Stephane Delaunay.

Hipermarkety we franczyzie pozostaną domeną Grupy Schiever. - Będziemy więc rozwijać franczyzę w formacie supermarketów Auchan oraz sklepów osiedlowych po szyldem Moje Auchan - zapowiada dyrektor ds. franczyzy.- Oprzemy się na naszej wiedzy, aby rozwijać takie formaty, które już znamy i chcemy dalej rozwijać – zgodnie z ewolucją rynku - podkreśla.

Historia supermarketów należących do Auchan w Polsce jest dłuższa niż mniejszego formatu, choć były też eksperymenty z szyldem Atak. Pierwszy sklep Moje Auchan ruszył we wrześniu 2017 r. - Są to tzw. sklepy osiedlowe, znajdują się w sercu dzielnicy, mają do 300 do 650 mkw. powierzchni handlowej, są blisko klienta, dając odpowiedzi na potrzeby właśnie mieszkańców danej dzielnicy, oferują również produkty świeże w codziennej dostawie, po niskich cenach - charakteryzuje format Stephane Delaunay.

Zaznacza, że Auchan ma wieloletnie doświadczenie we franczyzie. Pod koniec 2018 r. w Grupie Auchan było 1550 sklepów franczyzowych, obok 2534 własnych prowadzonych w 14 krajach. - Przede wszystkim obserwowaliśmy rynek franczyzy w Polsce, obserwowaliśmy również ewolucję rynku handlu zanim zaproponowaliśmy nasze usługi w ramach franczyzy - mówi dyrektor ds. franczyzy. Dodaje, że dla potencjalnych partnerów franczyzowych Auchan przygotowało różne formy umów.

 - Sklep osiedlowy, supermarket, hipermarket, e- handel są uzupełnieniem w polityce handlowej multi-kanałowej. Polityka handlowa musi dać odpowiedź na wszystkie potrzeby mieszkańców i Auchan je ma, a franczyza pojawia się jako dodatkowy element w ramach rozwoju naszej marki w Polsce - konkluduje Stephane Delaunay.

Obecnie w sieci jest siedem sklepów Moje Auchan, 28 supermarketów oraz 76 hipermarketów Auchan (w tym dwa prowadzi Grupa Schiever).

 

Barbara Mikusińska 761 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }