InPost najlepszą firmą kurierską 2019

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) InPost został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Sprawdź wyniki.

Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów, podała spółka. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.

Badanie PIBJA odbyło się na reprezentatywnej grupie osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystały z usług przynajmniej jednej firmy kurierskiej. Ocenie podlegały m.in.: czas oczekiwania, komunikacja z kurierem, brak uszkodzeń opakowania oraz zawartości przesyłki, koszty czy innowacyjność rozwiązań. Respondenci ustosunkowywali się do badanych aspektów działania firm za pomocą 10-stopniowej skali Likerta. Każdemu pytaniu przypisana była waga, a ich suma składała się na 100%. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek to średnia ważona wyników. InPost uzyskał wynik 84,5% i wyprzedził w rankingu DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, Pocztex oraz UPS.

– Wynik badania są dla nas wielkim sukcesem. Spośród badanych firm, to właśnie przywiązanie do marki InPost jest najsilniejsze - skomentował Rafał Brzoska, prezes InPostu. - Wciąż obserwujemy trend wzrostowy na rynku e-commerce – wiemy jak istotną częścią procesu zakupów internetowych jest otrzymanie zamówionych towarów szybko i bez uszkodzeń, a w razie problemów szybkie ich rozwiązanie dzięki pomocy profesjonalnej i łatwo dostępnej obsługi klienta – dodaje Rafał Brzoska.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony w systemach iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 r. ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez kuriera InPost – o 45,5%.

We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Magdalena Weiss 2069 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }