Klienci Frisco.pl zrobią zakupy z pomocą Asystenta Google

Frisco.pl to pierwszy supermarket internetowy w Polsce, który rozwija się w obszarze voice commerce wprowadzając możliwość głosowego zamówienia zakupów z dostawą do domu. Rozwiązanie w postaci Asystenta Google będzie dostępne dla klientów sklepu już od września tego roku.

Według prognoz, liczba użytkowników korzystających z głosowych zakupów wzrośnie w najbliższych trzech latach dziesięciokrotnie.

Dlatego internetowy supermarket Frisco.pl jako pierwszy w swojej branży umożliwia klientom zakupy z opcją asystenta głosowego. To kolejny krok w kierunku rozwoju customer experience, po opcji umożliwiającej przesłanie „jednym kliknięciem” listy zakupów z serwisów BieDiet.pl, Vitalia.pl i Przepisy.pl prosto do koszyka popularnego e-sklepu.

- Voice commerce to przełomowy krok dla rozwoju rynku zakupów online. Zgodnie z prognozami, jeszcze w tym roku połowa wyszukiwań będzie sterowana głosem, a do 2022 r. co drugie gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych będzie korzystać z inteligentnych głośników w domu. Warto zauważyć, że obecni użytkownicy tych urządzeń bardzo chętnie kupują w ten sposób produkty spożywcze – kategoria ta jest trzecią najczęściej zamawianą, tuż za elektroniką i rozrywką – podkreśla Grzegorz Bielecki, prezes zarządu Frisco.pl.

Funkcja wirtualnego asystenta w pierwszej kolejności będzie dostępna dla obecnych użytkowników supermarketu online, posiadających już historie koszyków.

- Naszym celem jest oferowanie konsumentom rozwiązań, które usprawnią ich codzienne zakupy, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie asystenta głosowego. To kanał zakupowy, dzięki któremu klient ma możliwość w łatwy sposób wypełnić swój koszyk na przykład gotując obiad czy siedząc w samochodzie mówi Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.

Jak to działa?

Klient po wejściu na stronę Frisco.pl, zarówno z tradycyjnych desktopów, jak i przez aplikację mobilną, będzie mógł zarezerwować termin dostawy, a następnie przy otwarciu poprzedniego koszyka, którego zawartość odczyta asystent głosowy, będzie możliwa jego modyfikacja: dodawanie, usuwanie lub zmiana liczby produktów. W przypadku wyboru dodatkowych towarów z wirtualnej półki, asystent zawsze poda klientowi aktualne promocje. Po skompletowaniu koszyka sklep odczyta całą listę zakupów, a użytkownik sfinalizuje zamówienie poprzez jego akceptację. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości informacji, asystent głosowy będzie w stanie udzielić odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań. Jeżeli zaś problem zostanie nierozpoznany przez asystenta, użytkownik będzie przekierowany na stronę internetową, gdzie dostanie możliwość skontaktowania się z działem obsługi klienta.

Funkcja zamówień głosowych na Frisco.pl będzie dostępna od września tego roku, wcześniej pojawiając się w wersji testowej. Wdrożeniem rozwiązania zajmie się firma Yoshi.AI.