Silesia Outlet sprzedany

Neptune, spółka joint venture Neinver i Nuveen Real Estate, nabyła Silesia Outlet w Gliwicach za 31,5 mln euro. To szósty obiekt Neptune w Polsce i piętnasty w Europie, włączając jeden projekt w fazie rozwoju.

Silesia Outlet działa 27 marca tego roku. Na 12 tys. mkw. gromadzi 60 sklepów znanych lokalnych i międzynarodowych marek, w tym m.in. Bugatti, Bytom, Guess, Diverse, Home & Cook, New Balance, Only, Pepe Jeans, Pierre Cardin, Puma, Triumph i Reebok. Neinver odpowiada za zarządzanie centrum outlet od momentu otwarcia. W drugiej fazie projektu, planowane jest rozszerzenie oferty do 20 tys. mkw. powierzchni handlowej i 120 sklepów.

Centrum znajduje się w Gliwicach na Śląsku, z obszarem oddziaływania obejmującym ponad 6,5 mln mieszkańców. Silesia Outlet cieszy się lokalizacją obok centrum handlowego Auchan Gliwice i marketu budowlanego Leroy Merlin, a także w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław - największe ośrodki gospodarcze południowej Polski.

- Zakup Silesia Outlet to nowy kamień milowy w strategii rozwoju Neptune, którego celem jest zbudowanie wiodącej platformy outletowej w Europie. Centrum ma duży potencjał, w tym silną kombinację marek i doskonałą lokalizację, blisko kluczowych połączeń komunikacyjnych - mówi Carlos González, managing director Neinver. - Doświadczenie Neinver w branży outletów i głęboka znajomość polskiego rynku, na którym firma jest liderem dzięki marce Factory, będzie kluczem do zagwarantowania stałego wzrostu wartości i wydajności centrum w nadchodzących latach – uważa.

Z kolei Charlotte Ashworth, fund manager, Neptune Nuveen Real Estate wierzy w potencjał polskiego rynku i cieszy się, że Silesia Outlet trafi do portfolio Neptune. - W początkowym okresie czekamy na nowe marki i nowych klientów, zachęconych udanym otwarciem – mówi.

Silesia Outlet to pierwszy komercyjny projekt opracowany przez 6B47 Poland. - Centrum outlet zyskało ważną rolę na mapie kraju w bardzo krótkim czasie od otwarcia. Chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym partnerom za pomyślne ukończenie tego ekscytującego projektu - mówi Mirosław Januszko, managing director 6B47 Polska. - Wierzę również, że nowy właściciel z powodzeniem poprowadzi Silesia Outlet w kierunku dalszego wzrostu zarówno pod względem liczby odwiedzających, jak i wartości sprzedaży – dodaje.

 

Katarzyna Pierzchała 4284 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.