Centrum logistyczne Castoramy w Srykowie już działa

Oficjale przekazanie obiektu odbyło się 1 czerwca.

Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, ukończył budowę 100 000 m kw. centrum logistycznego dla Castorama Polska. Inwestycja powstała w Strykowie, a jej realizacja była podzielona na dwa etapy. 

Do otwartych w listopadzie 2017 r. 50 000  kw. deweloper dobudował drugie tyle. Obiekt dla Castorama Polska to 98,5% magazynu i 1450 mkw. powierzchni socjalno-biurowej, która została dostosowana do planowanego zatrudnienia 300 pracowników. Inwestycja spełnia wszelkie kryteria środowiskowe i została zbudowana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, m.in. zastosowano oświetlenie LED, które wzbogacono o system dynamicznego sterowania.

Strategiczna lokalizacja centrum pozwala na sprawny transport produktów zarówno wewnątrz kraju, jak i poza jego granicami. Obiekt zlokalizowany został w Strykowie – jednym z najatrakcyjniejszych miejsc magazynowej mapy Polski. Miejscowość znajduje się zaledwie kilkanaście kilometrów od polskiej stolicy logistycznej – Łodzi, a także sąsiaduje z najważniejszymi szlakami komunikacyjnymi – węzłem autostrady A2 (Stryków II) oraz drogą 71 (Zgierz – Stryków) w pobliżu krajowej trasy 14 (Warszawa-Łódź). 

- Centrum logistyczne w Strykowie to ważny element rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Taka lokalizacja pozwoli na ograniczenie kosztów i zapewni szybszy czas realizacji dostaw, co pozytywnie wpłynie na ceny w naszych sklepach i łatwość zakupów - komentuje Wojciech Gondek, dyrektor ds. łańcucha dostaw Castorama Polska.

Wynajmowane przez Castorama Polska centrum logistyczne jest od grudnia 2018 r. własnością TritaxBox plc - spółki inwestującej w nieruchomości logistyczne - która zapłaciła za obiekt 55 mln euro. Zakup wybudowanego przez Panattoni Europe budynku był ósmą realizacją firmy w ramach portfela Tritax Eurobox plc. Spółka działa na terenie Europy kontynentalnej, gdzie nabywa aktywa odgrywające kluczową rolę w łańcuchu dostaw, logistyce i dystrybucji, obsługujące najbardziej ugruntowane rynki logistyczne i najważniejsze aglomeracje.

Castorama Polska, należąca do Kingfisher plc, rośnie z roku na rok i regularnie zwiększa sprzedaż, zysk operacyjny i zasięg działania. Obecnie ten gigant branży DIY i home improvement obsługuje 78 sklepów stacjonarnych w Polsce i zapowiada otwarcie kolejnych. Jednocześnie rozwijając sprzedaż wielokanałową zapewnia klientom w całym kraju ciągły dostęp do oferty on-line. Bardzo dobre wyniki Castorama Polska to również rezultat zwiększenia efektywności i rozwoju łańcucha dostaw.

Joanna Hamdan 9323 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }