Barman Roku World Class Poland wyłoniony

Został nim reprezentant Krakowa - Maciej Mazur. Zwycięzca wyjedzie na światowe finały w Szkocji.

16 czerwca międzynarodowe jury z udziałem największych sław barmańskich na świecie, wyłoniło zwycięzcę piątej, krajowej edycji konkursu World Class.

W finale rywalizowało 11 najlepszych barmanów z całej Polski, w tym na krótkiej liście do tytułu znalazło się czterech zawodników.

Statuetkę zdobył Maciej Mazur z krakowskiego baru „Z ust do ust”.

Na podium z drugim wynikiem uplasował się Dawid Pytkowski z warszawskiego koktajlbaru El Koktel. Trzecią lokatę zdobył Adam Grądziel, współzałożyciel stołecznych lokali Kiti Bar i Kita Koguta, a 4. miejsce zajął Bartłomiej Wójcik ze Spirit Bar, PURO Hotel w Łodzi.

Zwycięzca tegorocznego etapu krajowego będzie piątym w historii, polskim delegatem do światowego finału World Class. We wrześniu wyjedzie na globalne zawody, które tym razem odbędą się w Glasgow. Tam zmierzy się z barmanami 60 krajów o tytuł mistrza świata.

Barmana Roku World Class Poland 2019 wybrało międzynarodowe jury w składzie: David Rios (Hiszpania) – najlepszy barman globu World Class 2013, Dennis Zoppi (Włochy) – jeden z 5 najlepszych barmanów World Class 2012 w Rio de Janeiro oraz Arkadiusz Rybak (Polska / Hongkong), zaliczany do czołówki barmanów w Azji.

Do tej pory już czterech barmanów reprezentowało nasz kraj w globalnych konkursie: Marcin Kruk (Berlin, 2018), Janusz Lemiesz (Meksyk, 2017), Paweł Rodaszyński (Miami, 2016) i Mateusz Szuchnik (Kapsztad, 2015). To dziś gorące nazwiska sceny barowej, trenerzy, eksperci i koktajlowi influencerzy.

Finałowe konkurencje World Class Poland 2019 oraz galę prowadzili: Marcin Kruk, polski Barman Roku 2018 oraz Wawrzyniec Maternicki, ambasador World Class Poland. Patronat medialny nad finałem polskiej edycji konkursu objęli: kanał telewizyjny Kuchnia plus, magazyn Food Service i portal Oui chef.

Zdjęcie: Błażej Pszczółkowski, Flash Group

Joanna Hamdan 9084 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }