W Zalando plastikowe torby idą w odstawkę

Zmiany często muszą rozpocząć najwięksi. Dlatego Zalando, wiodąca platforma modowo-lifestylowa, podejmuje ważny krok w celu minimalizowania swojego wpływu na środowisko - plastikowe torby na produkty z oferty beauty zostają od teraz zastąpione papierowymi.

Do 2020 r. Zalando dodatkowo zobowiązuje się do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na ekologiczne, w 100% pochodzące z recyklingu.

Obecnie platforma prowadzi proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są produkty kosmetyczne (tzw. beauty bags) na papierowe. W tym momencie, jeśli klient zamówi na przykład szminkę i tusz do rzęs, te dwa produkty pakowane są w wyściełaną plastikową torbę i umieszczane w pudełku Zalando. Artykuły urodowe wymagają jednak dodatkowej ochrony, ponieważ są bardzo delikatne. Dla beauty bags firma musiała więc znaleźć alternatywę wykonaną z papieru, która pochodzi w 100% z recyklingu i którą można użyć ponownie do innych celów. - Jednocześnie wprowadziliśmy tak zwane polybags, cienkie rękawy ochraniające tekstylia, wykonane w ponad 60% z recyklingowanego plastiku. Zmiany te zmniejszą nasze zużycie tworzyw sztucznych nie nadających się do recyklingu o około 625,6 ton w porównaniu z rokiem ubiegłym – zapowiada Uwe Streiber odpowiedzialny za obszar packaging management w Zalando SE.

Dla Zalando opakowania to jeden z najbardziej strategicznych tematów w całym e-commerce. Według badań kwestia ta jest także ważna dla polskich konsumentów – aż 77% z nich chciałoby bardziej ekologicznego sposobu transportu zamawianych towarów.

Opakowania są  pierwszym, więc jednym z najważniejszych punktów kontaktu z klientami. - Jest to jednak złożony temat – dążymy do zmniejszenia liczby zużywanych materiałów i uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla środowiska, ale musimy również zapewnić odpowiednią ochronę produktów w drodze - przypomina Uwe Streiber. - Jako platforma, mamy wpływ na to jakich surowców używamy oraz możemy dostosowywać nasze procesy w taki sposób, aby zmniejszyć ich zużycie. Dzięki temu rozwiązujemy dwa problemy środowiskowe: ograniczamy emisję dwutlenku węgla oraz liczbę odpadów – dodaje.

W ramach strategii ochrony klimatu Zalando zainwestowało też w torby, w których przesyłane są ubrania, zamieniając surowiec z plastiku na tworzywo w 80% pochodzące z recyklingu (PCR), oszczędzając tym samym do 40% emisji dwutlenku węgla na kilogram. Ze względu na wysoką zawartość materiału PCR, torby wysyłkowe Zalando otrzymały certyfikat Blue Angel oznaczający, że spełniają one wysokie standardy w zakresie ochrony środowiska, zdrowia i wydajności.

Według firmy przyszłością opakowań stosowanych w e-commerce mogłoby być również ich ponowne wykorzystanie. Użycie materiałów pochodzących z odpadów pozwala na zmniejszenie emisji CO2 oraz wydłużenie cyklu życia oryginalnego surowca. Kierując się tą ideą firma planuje przeprowadzić pilotaż rozwiązania z opakowaniami wielokrotnego użytku.

Ilona Mrozowska 3293 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }