Marka Piotr i Paweł zniknie z rynku

Jak podaje "Rzeczpospolita" najprawdopodobniej wszystkie sklepy sieci Piotr i Paweł zostaną przekształcone w Eurospar lub Spar. Proces zmiany marki zajmie kilka miesięcy, a inwestycje w podniesienie jakości tych sklepów następne pięć lat.

W rozmowie z gazetą szczegóły te zdradził Rob Philipson, odpowiedzialny za polski rynek z ramienia Spar Group Ltd.

Nie jest to zaskoczenie. 5 czerwca informowaliśmy o tym, że notujący jedne z najwyższych obrotów w sieci warszawski hipermarket Piotr i Paweł w Blue City będzie pierwszym sklepem, który po wyrażeniu zgody przez UOKiK, zmieni szyld na Spar. Sklep ten działa w jednym z najpopularniejszych w Warszawie centrum handlowym, tuż obok Dworca Zachodniego, przy Alejach Jerozolimskich, czyli jednej z głównych arterii wylotowych ze stolicy.

– Wszystkie obecne sklepy staną się częścią sieci Spar i aktualnie nie przewidujemy zamknięcia kolejnych sklepów Piotr i Paweł – powiedział jeszcze "Rzeczpospolitej" Rob Philipson. Obecnie pod szyldem Piotr i Paweł w całej Polsce działa ponad 80 placówek. Firma nie przewiduje też dodatkowych zwolnień pracowników, choć mocno się zmieni. Prawdopodobnie zniknie za to w obecnym kształcie sklep internetowy marki, jeden z pionierów e-zakupów spożywczych w Polsce.

Przypomnijmy. 4 czerwca br. do UOKiK trafiły odpowiednie dokumenty, które mają na celu uzyskania zgody na przejęcie sieci Piotr i Paweł przez Spar Group Ltd. Jeżeli decyzja UOKiK będzie pozytywna sklepy Piotra i Pawła staną się częścią globalnej sieci Spar.

O Piotrze i Pawle pisaliśmy m.in. również tutaj.

Z dobrze znanych Polakom marek sieci handlowych, które tak jak Piotr i Paweł aspirowały do segmentu premium, zniknęły już z rynku Bomi i Alma Market.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }