Danone przekazuje akcje pracownikom

W ten sposób firma pragnie podkreślić ich realny wpływ na rozwój organizacji.

Pracownicy grupy spółek Danone stali się udziałowcami firmy, otrzymując bezpłatnie jej akcje. Inicjatywa jest częścią autorskiego programu „One Person, One Voice, One Share”, w myśl którego pracownicy współdecydują o kierunku rozwoju spółek Danone.

Jedna akcja została przekazana każdemu objętemu programem pracownikowi bezpłatnie, a obecna szacunkowa jej wartość wynosi około 240 zł. Otrzymali je pracownicy, których staż w firmie wynosi powyżej jednego roku. Poza coroczną dywidendą i prawem do głosowania podczas walnych zgromadzeń akcjonariuszy, nowi udziałowcy mogą również liczyć na dodatkowy przywilej w postaci kwoty brutto doliczonej do dochodu, która pozwoli pokryć koszty obowiązkowych podatków wynikających z przyznania akcji. Pracownicy pozostaną właścicielami swojej akcji przez cały okres zatrudnienia, a z chwilą odejścia z firmy jej wartość zostanie im wypłacona.

- Z możliwości otrzymania bezpłatnie akcji Danone skorzystało w Polsce aż 95 procent naszych pracowników. To znak, że czują się oni integralną częścią firmy i pragną wspólnie – jako udziałowcy – działać na rzecz jej rozwoju – mówi Magda Dybska-Tabor, dyrektor HR dla grupy spółek Danone w Polsce, krajach bałtyckich i krajach nordyckich.

Ponadto Polska jest też jednym z pierwszych krajów, w których pracownicy grupy spółek Danone mogą skorzystać z programu subskrypcji akcji pracowniczych, dzięki czemu na preferencyjnych warunkach mogą oni zakupić dodatkowe akcje firmy. Docelowo możliwość taką zyska 100 000 pracowników we wszystkich krajach, w których firma prowadzi swoją działalność.

Obok przekazania akcji Danone pracownikom (One Share), niezwykle istotnym elementem programu jest oddanie im głosu (One Voice) i zaproszenie ich do wspólnego kształtowania przyszłości firmy. W ramach programu pracownicy grupy spółek w Polsce mają możliwość określenia, jakie inicjatywy są ich zdaniem kluczowe i powinny być realizowane w pierwszej kolejności.

Joanna Hamdan 9685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }