Henkel wprowadza opakowania z odpadów

Na razie pojawią się one na rynku niemieckim.

Firma Henkel podjęła kolejne kroki w ramach współpracy z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank.

Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) wprowadzi na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyclingu.

Nawet 50% ich składu będzie stanowił tzw. Social Plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki.

Po sukcesie projektów pilotażowych, dotyczących wykorzystania w swoich opakowaniach odpadów plastikowych pochodzących ze społecznej zbiórki, firma wprowadza je do regularnej oferty, póki co na rynku niemieckim.

Od lipca 2019 butelki wykonane w całości z plastiku pochodzącego z recyclingu, w tym w 25% z tzw. Social Plastic, będą pakowane produkty czyszczące z serii Pro Nature oraz płyn do płukania Vernel Fresh Control. Ponadto od czerwca 2019 roku wybrane szampony i żele pod prysznic marek Nature Box i Fa będą oferowane w butelkach z plastiku pochodzącego w recyclingu, w tym w 50% z tzw. Social Plastic.

- Zależy nam na konsekwentnym realizowaniu idei zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem opakowań przyjaznych środowisku, dlatego też będziemy obserwować ten projekt, z myślą również o rynku polskim - podkreśla Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska.

W 2019 roku około 200 ton odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki zostanie poddanych recyklingowi na zlecenie firmy Henkel.

- Wprowadzając tzw. Social Plastic do naszych opakowań, chcemy podkreślić nasze zaangażowanie w budowanie gospodarki o obiegu zamkniętym i jednocześnie zaoferować mieszkańcom Haiti perspektywę poprawy standardu ich życia - podkreśla Thomas Muller-Kirschbaum, współprzewodniczący henklowskiej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju i szef badań i rozwoju w dziale Laundry & Home Care.

Wprowadzenie opakowań z odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki to kolejny przykład działania Henkla na rzecz opakowań bardziej przyjaznych środowisku. Firma chce, aby do 2025 roku plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane, aż w 35% z plastikowych odpadów. Co więcej, do 2025 roku 100% opakowań produktów firmy ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania (z wyjątkiem środków klejących, w przypadku których osad może uniemożliwić recyklingu).

Firma Henkel podjęła współpracę z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank w 2017 roku. Jej celem jest zbiórka odpadów plastikowych zanim trafią one do oceanów, zwłaszcza w miejscach, gdzie brak jest infrastruktury potrzebnej do ich utylizacji. W ramach tej inicjatywy mieszkańcy Haiti, jednego z najbardziej zanieczyszczonych regionów na świecie i zarazem najbiedniejszych, mogą wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi. Tak społecznie pozyskany plastik tzw. Social Plastic, firma Henkel stosuje przy produkcji wybranych opakowań produktów własnych, wspierając tym samym gospodarkę o obiegu zamkniętym.

Z pomocą koncernu Plastic Bank otworzył ostatnio trzy dodatkowe punkty odbioru plastiku na Haiti.

Joanna Hamdan 8859 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }