Nowości w płatnościach mobilnych mPay

mPay rozpoczyna oferowanie liczącej 2 tys. pozycji gamy produktów cyfrowych. Wprowadza też usługę finansową w postaci mVoucher mPay oraz uruchamia sprzedaż biletów 200 polskich i zagranicznych przewoźników autokarowych.

mPay zamierza intensywnie rozwijać się w segmencie treści i usług cyfrowych. Od lipca br., jako jedyna aplikacja do płatności mobilnych w Polsce, mPay będzie oferować około 2 tys. nowych produktów, takich jak kody do gier i serwisów streamingowych czy klucze aktywacyjne do systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego.

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych usług mPay, dostawa cyfrowego kontentu będzie odbywała się natychmiastowo, bezpośrednio po dokonaniu płatności. Klienci będą mogli dokonywać zakupów zarówno w aplikacji mobilnej mPay, jak i za pośrednictwem internetowej platformy www.sklep.mpay.pl.

– Wkraczamy na bardzo dynamicznie rozwijający się rynek treści i usług cyfrowych, którego wartość na świecie może osiągnąć w tym roku kwotę nawet ok. 519 mld dolarów – mówi Krzysztof Hejduk, prezes zarządu mPay. – Istotną rolę na tym polu odgrywają zakupy dokonywane z użyciem telefonów komórkowych. Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty w dystrybucji cyfrowej. Funkcja zakupu biletów na przejazdy autokarowe, którą dodajemy do systemu to również kierunek, którego oczekują klienci. Ich zakup w mPay pozwala zaoszczędzić czas i jest po prostu wygodny – dodaje.

Spółka wprowadza także mVoucher mPay – nową usługę finansową, działającą na zasadzie bonów różnego przeznaczenia (multi-purpose vouchers, MPV). Dla użytkowników mPay oznacza to możliwość korzystania z ofert promocyjnych i otrzymywania bonusowych środków, które mogą zostać przeznaczone na usługi i produkty dostępne w ramach systemu. W pierwszej kolejności do aplikacji trafią mVouchery o wartości 50, 100 i 150 zł. Ich zakup zapewni dodatkowe korzyści wynikające z bieżących promocji. Z mVoucherów mPay będzie można korzystać w taki sam sposób, jak z innych metod płatności w mPay, czyli elektronicznej portmonetki i kart płatniczych.

System płatności mobilnych mPay zwiększa ponadto liczbę usług, z których mogą korzystać użytkownicy aplikacji. Nowością jest współpraca z Polonusem – jednym z największych przewoźników autokarowych w Polsce. mPay został w pełni zintegrowany z należącą do Polonusa platformą sprzedażową DworzecOnline.pl. Skupia ona bilety 200 przewoźników, których autokary docierają do kilku tysięcy miejscowości w kraju i za granicą. W mPay można od teraz kupować wszystkie dostępne w ramach platformy bilety, a same transakcje realizować z wielodniowym wyprzedzeniem lub tuż przed planowaną podrożą.

mPay finalizuje też prace nad nową odsłoną aplikacji, która umożliwi szybsze i bardziej intuicyjne realizowanie transakcji. Całkowitej zmianie ulegnie wygląd interfejsu, co wpłynie na większą przejrzystość i łatwiejszy dostęp do najważniejszych funkcji systemu. Użytkownicy mPay będą mogli m.in. znacznie szybciej okazywać zakupione bilety do kontroli. Aby to zrobić, wystarczy wykonać prosty gest w postaci przesunięcia w lewą stronę ekranu startowego aplikacji. Nawigację ułatwią ponadto widoczne na każdym ekranie menu dolne i slider, na którym wyświetlane są informacje o ofertach specjalnych i wszystkich aktywnych transakcjach. Nowa wersja mPay będzie wdrażana etapami w ciągu najbliższych tygodni.

– Wprowadzając nową wersję mPay odpowiadamy na potrzeby naszych użytkowników oraz aktualne trendy w zakresie projektowania aplikacji – mówi Jarosław Brodziak, dyrektor ds. IT w mPay. – System będzie bardziej intuicyjny i harmonijny pod względem designu, a realizowane za jego pomocą transakcje prostsze i jeszcze szybsze. Zmiany w architekturze systemu pozwolą nam ponadto na znacznie szybsze wdrażanie kolejnych usług i funkcji – dodaje.

mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfonu lub tabletu.

Od roku 2007 r. mPay SA jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Firma ma też zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa "LEW".

Katarzyna Pierzchała 2801 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }