Carrefour chce być liderem sprzedaży bio

Jest deficyt oferty ekologicznej w Polsce - powiedział Christophe Rabatel, prezes Carrefour w Polsce, podczas otwarcia kongresu Eco Food 360.

Deficyt podaży wynika ze zbyt małej liczby rolników, którzy mogą dostarczać do sieci produkty bio. W Polsce stanowią one około 0,5% konsumpcji żywności, natomiast ich udział w sprzedaży sklepów Carrefoura nie przekracza 1%. Jednak, jak podkreśla Christophe Rabatel, rośnie z dwucyfrową dynamiką, głównie produkty bio suche i świeże.

- Naszym celem jest rozwój oferty bio we wszystkich kategoriach, ale głównie tych świeżych - powiedział prezes Carrefoura. - Dlatego będziemy wspierać rozwój ekologicznego rolnictwa - zapowiedział.

Carrefour przygotowuje rozwiązania logistyczne, które umożliwią mniejszym gospodarstwom rolnym bezpośrednie dostarczanie ich produktów do sklepów sieci. Jako jeden z celów Christophe Rabatel wymienił wspieranie konwersji i rozwoju polskich gospodarstw ekologicznych. W 2018 r. na ten cel Carrefour przeznaczył 800 tys. zł, które trafiły do 25 rolników. Na początku czerwca - w ramach kampanii Act for food, rozpoczął ogólnopolska kampanię w mediach promującą produkty ekologiczne.

Prezes Carrefoura przypomniał też, że firma jest inicjatorem i członkiem - założycielem pierwszej na polskim rynku Koalicji na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio. Wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi firma opracowała program - jeszcze w fazie testów - pozwalający rolnikom, w tym ekologicznym, dostarczać produkty do najbliższego sklepu sieci. Program "Prosto z polskiej wsi" adresowany jest na razie do producentów czerwonych owoców z Mazowsza. Prezes Carrefoura zapowiedział jego poszerzenie na inne regiony kraju i inne kategorie produktów rolników.

- Naszym celem jest, aby produkty bio były dostępne dla wszystkich konsumentów - zapowiedział Christophe Rabatel. Jego zdaniem to właściwy kierunek strategii, choć nie pozbawiony biznesowego ryzyka. Podkreślił, że organizacja kongresu Eco Food 360 ma na celu zainspirowanie wszystkich uczestników rynku do rozwoju produkcji i konsumpcji żywności ekologicznej.

Barbara Mikusińska 759 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }