Paczkomaty InPost robią furorę w Polsce

Już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach InPost. Wysoki odsetek korzystania z tej usługi jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%).

Te dane wynikają z badań Kantar TNS (CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, którzy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019).

Okazuje się, że niemal wszyscy internauci przynajmniej słyszeli o usłudze Paczkomatów, a 3 na 4 z nich odebrało za ich pośrednictwem paczkę w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Stopniowo wzrasta też świadomość możliwości nadawania przesyłek za pomocą Paczkomatów – już 84% badanych wie, że może skorzystać z takiej usługi.

- Skłonność do polecenia Paczkomatów kształtuje się na bardzo wysokim poziomie – klienci cenią sobie zwłaszcza ich dostępność całą dobę, brak konieczności oczekiwania na kuriera czy dostęp do informacji o statusie przesyłki – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. - Cieszy nas szczególnie, że nasze usługi są tak popularne na wsi i w mniejszych miastach. W ostatnich miesiącach intensywnie rozszerzaliśmy naszą sieć właśnie o takie lokalizacje. Potwierdza to naszą diagnozę potrzeb użytkowników – podkreśla.

Dodaje, że liczba Paczkomatów InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Jeszcze w 2019 r. InPost uruchomi trzy nowoczesne sortownie w 7R Park Sosnowiec, 7R Park Warszawa oraz w parku logistycznym MLP Poznań West.

Paczkomatysą też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 zł w mniejszych i 9 zł w dużych sklepach internetowych.

Dodatkowo kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. InPost jest drugą najbardziej rozpoznawalną firmą kurierską w Polsce – aż 92% konsumentów zna markę InPost, a 55% wskazuje ją spontanicznie. InPost uzyskał także najwyższy wśród wszystkich kurierów wynik NPS – czyli wskaźnik zadowolenia konsumentów i polecania marki.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 r. ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.

We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku.

Katarzyna Pierzchała 2753 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }