PGS chce wejść w sprzedaż hurtową

Polska Grupa Supermarketów rozważa wejście w segment sprzedaży hurtowej. To część nowej strategii, która ma na celu uczynienie z Grupy wiodącego gracza polskiego rynku spożywczego.

Na zdjęciu: Michał Sadecki, prezes PGS

Jak informuje Polska Grupa Supermarketów, właściciel sklepów Top Market, Minuta8, Delica oraz marki spożywczej O! Dobre. Pewne. Twoje., spółka planuje umocnienie swojej pozycji na polskim rynku FMCG przez wejście w segment sprzedaży hurtowej. Nowa strategia ma pozwolić m.in. na dalszą dywersyfikację źródeł przychodów.

- Od kilku miesięcy prowadzimy intensywne rozmowy z polskimi hurtownikami, celując w zwiększenie efektywności biznesu, zagwarantowanie lepszych cen i usprawnienie systemu logistyki. Naszym celem jest optymalizacja naszych mocy logistycznych i konkurencja cenowa na polskim rynku spożywczym – podkreśla Michał Sadecki, prezes PGS.

Działania PGS są naturalnym krokiem w rozwoju sieci i dostosowywania się do trendów. Głównymi klientami sieci hurtowych są sklepy małoformatowe – segment, który rośnie rocznie w tempie ok 5-6%.

Z danych GfK Polonia wynika, że niemal 70% produktów (wartościowo) kupowanych przez hurtownie spożywcze pochodzi bezpośrednio od producentów, 16% z innych hurtowni z dostawą, 6% – z hurtowni bez dostawy, kolejne 6% – z hal cash & carry, a 2% z innych źródeł. Głównymi grupami klientów hurtowni są sklepy (46%), odbiorcy indywidualni (14%) oraz kanał HoReCa (11%). Około 10% klientów to inni hurtownicy i podhurt.

 

Katarzyna Pierzchała 2950 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }