Sieć Passa ma apetyt ponadregionalny

Grupa Passa, do której należy 61 placówek ze 100% polskim kapitałem, planuje w najbliższym czasie przekroczyć liczbę 100 sklepów.

Historia Grupy Polskich Sklepów Passa zaczęła się w 2011 r., kiedy czterech właścicieli dużych, regionalnych sieci podkarpackich podjęło decyzję o współpracy i założeniu Grupy Zakupowej Passa, która będzie wspierać polski handel i polskich przedsiębiorców. Początkowo było to 20 placówek, ale w wyniku dynamicznego rozwoju sieć systematycznie się powiększa.

– Mamy niezaprzeczalne atuty, które przekonują franczyzobiorców do współpracy z naszą siecią – mówi Aleksandra Mikołajczyk, prezes zarządu Grupy Polskich Sklepów Passa. – Nasi partnerzy są cały czas właścicielami swojego biznesu i sami decydują o jego prowadzeniu. To my płacimy im wynagrodzenie, a nie oni nam - podkreśla.

Jej zdaniem wzajemne partnerstwo to dla sieci nie tylko hasło, ale faktyczne działania: organizacja gwarantuje np., że bez zgody franczyzobiorcy nie otworzy kolejnego sklepu w jego pobliżu. Ponadto każdy właściciel sklepu zrzeszonego w Grupie Passa ma zapewnione bardzo dobre warunki zakupowe, wynikające z siły nabywczej Grupy.

- Pomagamy franczyzobiorcom w usprawnianiu ich pracy: zapewniamy stałą opiekę koordynatora, oferujemy zintegrowany system informatyczny do obsługi sklepu – wymienia Aleksandra Mikołajczyk. Dodaje, że każdy właściciel sklepu zrzeszonego w Grupie otrzymuje również kompleksowe wsparcie promocyjne i marketingowe w postaci: gazetek, plakatów, banerów, bilbordów, spotów radiowych czy konkursów konsumenckich, mających na celu budowanie lojalności klientów, a także powiększenie koszyka sprzedażowego sklepów.

- Niedawno właśnie zakończyliśmy II edycję loterii Pasja Wygrywania, w której główną nagrodą był Citroën C3 – mówi prezes zarządu Grupy Polskich Sklepów Passa.

W Grupie Passa duży nacisk stawia się również na utrzymywanie dobrych, wzajemnych stosunków partnerskich, nie tylko w relacjach czysto biznesowych. - Nie ukrywamy, że duże znaczenie ma dla nas bezpośredni kontakt z naszymi partnerami – wyjaśnia Aleksandra Mikołajczyk. – Dlatego organizujemy spotkania i wyjazdy integracyjne, pomagające się wzajemnie lepiej poznać i spędzić czas w swoim towarzystwie. Zwiedziliśmy już dzięki temu wspólnie Pragę, Budapeszt, Turcję czy Grecję, w najbliższym czasie szykujemy się do wyjazdu na Wyspy Kanaryjskie - ujawnia.

Na chwilę obecną sieć Passa skupia się na Podkarpaciu i Małopolsce, ale nie wyklucza w przyszłości ekspansji na inne regiony. Obecnie pracuje ze sklepami, które mają minimum 150 mkw. powierzchni, natomiast górnej granicy nie wyznacza, w związku z czym w sieci funkcjonują zarówno sklepy o powierzchni 150 mkw., jak i między 500 a 1000 mkw. Każdą lokalizację przedstawiciele sieci wizytują indywidualnie i korzystając z doświadczenia, oceniają potencjał miejsca.

– System franczyzowy sieci Passa daje partnerom poczucie swobody i niezależności – kontynuuje pani prezes. – My przekazujemy know-how i dbamy o to, aby spełnione były pewne określone standardy, jak wystrój sklepu, wizualizacje, stroje personelu itp., wskazujemy też wartościowych dostawców, u których sklepy muszą dokonać minimum 60% zakupów – tłumaczy. Średnia udziałów w zakupach u dostawców sieci wynosi 85%.

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 2816 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }