Foodstacja, czyli nowa strefa w Pasażu Grunwaldzkim

"Na wskroś wrocławska" - tak najkrócej można opisać nowopowstałą strefę gastronomiczną w Pasażu Grunwaldzkim. Przestrzeń zdominowały kolory, wzory i nietuzinkowe rozwiązania. Strefy Jubilatka, Hit 91, Odra Bar, Biblioteka czy Kids Play przełamują stereotypowe myślenie o projektowaniu foodcourtu.

Nowa strefa to ponad 1000 miejsc restauracyjnych oraz mikrosektory w postaci małych, kompaktowych przestrzeni. Architekci Foodstacji nie zapomnieli o potrzebach różnych grup wiekowych, tworząc rozwiązania, które sprawdzą się wśród dzieci, nastolatków, studentów oraz „nieco starszej młodzieży” 35+.

I tak „Jubilatka” to ukłon w stronę dawnych kawiarni, w których serwowano rurki z kremem, wuzetkę i kawę w szklance. To miejsce przyjazne w odbiorze, a dzięki miękkim fotelom, boazerii i ciepłemu światłu lamp i neonu – jest niezwykle klimatyczne. Tu również nie zapomniano o praktyczności. Tuż obok znajduje się interaktywna, dydaktyczna strefa dedykowana dzieciom. Można zatem spokojnie popijać ulubioną kawę mając jednocześnie pociechy na oku.

Przestrzeniami, które łączą pokolenia są „Hit 91”, gdzie można podziwiać widok na Plac Grunwaldzki będący „żywym obrazem” oraz „Odra bar”, czyli strefa chilloutu we wrocławskim stylu. Z kolei „Biblioteka” może przypaść do gustu uczniom oraz studentom pobliskich uczelni. Stoły z lampkami typu Milenka, tapicerowane krzesła przy okrągłych stołach oraz największy w historii centrów handlowych regał z książkami do wymiany, to tylko niektóre z atrakcji.

Foodstacja w Pasażu Grunwaldzkim to „odjechane rozwiązania” i to nie tylko te na czterech kółkach. Pierwszym z nich jest żółta nyska, która pełni rozmaite funkcje – od strefy zabaw po kabinę do rozmów. Drugim nieszablonowym rozwiązaniem są zawieszone na ścianach kajaki, podkreślające charakter Odra Baru. Koło fortuny w przestrzeni „Hit 91” daje ponieść się na fali dobrej zabawy, a lustrzany sufit zachęca do zrobienia grupowego zdjęcia z przyjaciółmi, czy wszechobecnego selfie. Ściana z 27 retro telewizorów jest jednym z najczęściej fotografowanych elementów, przyciąga kolorami oraz kolejnym niestandardowym wykorzystaniem przedmiotu codziennego użytku. Ogromną popularnością cieszą się też kultowe automaty do gier z lat ’90.

- Przy tym projekcie daliśmy się ponieść i to bez dwóch zdań. Czy obawialiśmy się, że będzie zbyt odważny? Absolutnie nie. Wiedzieliśmy, że wrocławianie docenią barwną, tematyczną stylistykę oraz nawiązanie do historii tego miejsca – słynnego bazaru „Goliat”, który święcił triumfy w latach ’90 – mówi Paulina Stach, dyrektor Pasażu Grunwaldzkiego. - Stąd dobór kolorów, graffiti na ścianach czy neony. Już pierwsze dni po otwarciu pozwalają nam zweryfikować projekt z rzeczywistością. Reakcje odwiedzających nas gości są fantastyczne – podkreśla.

Z obserwacji pracowników centrum wynika, że klienci Foodstacji intuicyjnie wykorzystują przygotowane dla nich strefy. - To niezwykłe widzieć ludzi czytających książki na leżakach, słuchających muzyki w strefie Hit 91, czy dzieci eksplorujące każdy element nowego, interaktywnego placu zabaw. Taki powinien być dobry projekt: żywy – uważa dyrektor Pasażu Grunwaldzkiego.

EPP stawia na nieszablonowe projekty. Strefa gastronomiczna wrocławskiego centrum rzuca nowe światło na projektowanie foodcourtów. Foodstacja stała się wizytówką Pasażu Grunwaldzkiego i stanowi wyróżnik na mapie przestrzeni restauracyjnych w centrach handlowych. W tym przypadku stwierdzenie „myśl i działaj lokalnie” nabiera nowego znaczenia.

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 20 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej blisko 920 tys. mkw., a także jeden obiekt wielofunkcyjny w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w najbardziej atrakcyjnych dla handlu miastach w Polsce.

Katarzyna Pierzchała 2753 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }