IMM: rosną budżety na e-sklepy

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 r. Wyraźnie widać wzrost wydatków na reklamy sklepów internetowych.

Branża handlowa największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 223,7 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano niewiele mniej – 223 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 20,6 mln zł.

W maju największe budżety reklamowe branży handlowej lokowane były w piątki i wyniosły w sumie 98,3 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 34,5 mln zł.

W maju marka Lidl zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 70 mln zł.  Na kolejnych miejscach znalazły się Media Expert (45,9 mln zł), Biedronka (31,9 mln zł), RTV Euro AGD (31,3 mln zł) oraz Media Markt (26,7 mln zł).

W maju 2019 r. najwyższe budżety w branży handlowej zostały przeznaczone na reklamy dyskontów (27%) oraz sklepów z elektroniką (26%). Inwestowano również w promocję m.in. sklepów meblowych, sklepów budowlanych, drogerii, hipermarketów, a także sklepów internetowych. Jak zauważa IMM, Lidl coraz więcej pieniędzy inwestuje w swój nowy sklep online

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 maja 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Ilona Mrozowska 3082 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }