Nowe narzędzie analityczne na Allegro

Allegro wprowadza nowe bezpłatne narzędzie dla sprzedawców o nazwie "Jakość mojej sprzedaży". Panel zapewnia dostęp do danych, dzięki którym sprzedawcy mogą porównać atrakcyjność swojej oferty ze standardem jakości obsługi klienta na Allegro.

Obecnie na Allegro działa ponad 125 tys. firm, w większości polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W 2018 r. to grono powiększyło się o 16 tys. podmiotów. Nowy panel „Jakość mojej sprzedaży” pomoże im jeszcze lepiej zarządzać sprzedażą na Allegro.

Nowa zakładka gromadzi różne dane dotyczące aktywności sprzedawców, między innymi o rekomendacjach klientów, terminowości wysyłek czy liczbie otwartych dyskusji i średnim czasie odpowiedzi. Aby mogli przeanalizować swój biznes z szerszej perspektywy, panel zapewni im możliwość porównania wyniku z resztą sprzedających na Allegro. Dzięki temu sprzedawcy mogą dowiedzieć się, jak dobrze sobie radzą. Dodatkowo, mogą również skorzystać ze wskazówek i poprawić osiągane wyniki.

- W Allegro stale monitorujemy różne elementy, które pozwalają nam zapewnić doskonałą obsługę klienta. Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami – wyjaśnia François Nuyts, prezes Allegro. - Nasza platforma to świetne miejsce do prowadzenia biznesu, oferujące cały ekosystem usług i narzędzi wspierających sprzedawców, czego doskonałym przykładem jest nasz kluczowy projekt Allegro Smart! - tłumaczy.

Dodaje przy tym, że nowy panel będzie świetnym uzupełnieniem. Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy na Allegro mogą odnieść sukces w sprzedaży online.

- Po pełnym wdrożeniu zaplanowanym najpóźniej na koniec roku, wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert– dodaje François Nuyts.

Sprzedaż na Allegro widoczna jak na dłoni

Każdego miesiąca 17 mln klientów odwiedza Allegro (Gemius/PBI) i codziennie kupuje około 1,2 mln produktów. Pozostawiają komentarze i rekomendacje oraz oceniają różne elementy oferty sprzedawcy, np. szybkość dostawy czy jakość obsługi klienta. Dzięki temu Allegro ma do dyspozycji mnóstwo przydatnych danych statystycznych. Poszczególni sprzedawcy mogli dotychczas wprawdzie monitorować własne wyniki, ale nie mieli pełnego obrazu sytuacji. W panelu „Jakość mojej sprzedaży” nie tylko gromadzone są użyteczne informacje, ale także prezentowane są w szerszym kontekście. Panel pokazuje różne aspekty działalności sprzedawców, a ściślej – jakość ich oferty z punktu widzenia klienta. Dzięki jednemu, prostemu panelowi sprzedawca może monitorować cztery główne aspekty swojej działalności, niezbędne do zapewnienia wysokiej jakości obsługi klienta:

  • opinie klientów (np. rekomendacje i opinie),

  • jakość dostawy (np. terminowa wysyłka, liczba zrealizowanych zamówień),

  • jakość obsługi klienta (np. liczba otwartych dyskusji i średni czas odpowiedzi),

  • atrakcyjność oferty (np. liczba ofert z Allegro Smart!, pełen wybór operatorów płatności).

Każdy parametr opatrywany jest komentarzem i wskazówką jak go poprawić. Przedstawiane są również informacje o tym, jak dobrze radzi sobie sprzedawca w porównaniu ze średnią, posługując się pięciostopniową skalą: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny. Niektóre informacje są obecnie prezentowane w postaci zapowiedzi. Oznacza to, że w przyszłości staną się obowiązkowe dla wszystkich sprzedawców.

Jak zastrzegają w Allegro, prace nad narzędziem trwają, więc niektóre szczegóły mogą ulec zmianie. Centrala platformy pracuje również nad dodatkowymi korzyściami dla sprzedawców osiągających najlepsze wyniki. To m.in. wpływ na pozycjonowanie ofert według trafności, atrakcyjne warunki uczestnictwa w Strefie okazji, czy szybsza obsługa klienta.

 Serca klientów w cyfrowym świecie

Panel „Jakość mojej sprzedaży” nie skupia się na wynikach sprzedaży, ale przedstawia obiektywne czynniki, które mają kluczowy wpływ na zadowolenie klientów. NPS (Net Promoter Score, najpopularniejszy sposób pomiaru satysfakcji klienta) marki Allegro wynosi +77. Oznacza to, że 8 na 10 klientów poleca robienie zakupów na platformie. Wynik jest porównywalny do wyników osiąganych przez najbardziej znane światowe marki, takie jak Starbucks (+77) czy Netflix (+68), a także nieznacznie gorszy od wyniku niedoścignionego światowego lidera, czyli Apple (+89). W przypadku Allegro, które działa w modelu marketplace, świetną jakość obsługi zapewniają właśnie sprzedawcy. Dzięki współpracy z nimi i zapewnieniu wsparcia w postaci dodatkowych narzędzi i usług, Allegro może utrzymać tak wysoki poziom zadowolenia klientów.

Obecnie wszyscy sprzedawcy mają już dostęp do nowego narzędzia, a pełne wdrożenie ma planowo mieć miejsce do końca 2019 r.

 

Katarzyna Pierzchała 2753 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }