Eurocash szuka Herosów Innowacyjności

Grupa Eurocash uruchomiła konkurs "Herosi Innowacyjności", który jest dedykowany franczyzobiorcom. Pula nagród wynosi aż 1 mln zł.

 „Herosi Innowacyjności” to druga edycja ogólnopolskiego konkursu realizowanego przez Eurocash z cyklu „Herosi”. Tematem przewodnim tegorocznej odsłony akcji są innowacje – rozumiane nie tylko jako najnowsze technologie, ale także jako rozwiązania dopasowane do potrzeb biznesu. Eurocash sfinansuje innowacyjne zmiany w sklepach lokalnych przedsiębiorców lub w ich okolicach.

- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash. - Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – tłumaczy.

I dodaje, że ta wiedza to ogromna przewaga lokalnych, związanych ze swoją okolicą, właścicieli sklepów detalicznych nad zarządzanymi centralnie sieciami handlowymi. - Właściciele niezależnych sklepów są częścią lokalnej społeczności i mogą doskonalić swoje punkty sprzedaży mając na uwadze konkretne potrzeby swoich klientów i lokalną specyfikę. Chcemy docenić i wesprzeć tych, którzy są gotowi podjąć taki trud. Tak właśnie szukamy prawdziwych Herosów Innowacyjności – wyjaśnia Jacek Owczarek.

 Trzy kategorie i znani ambasadorowie

W konkursie mogą wziąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracach z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018 r. do 14 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1.000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych spółki Eurocash.

Pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 14 lipca w trzech kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z sześciu ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

  • W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, która od 6 lat prowadzi program telewizyjny, w którym pomaga polskim rodzinom zmieniać na lepsze ich domy.

  • W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Urbański od ponad 10 lat testuje najnowsze gadżety i rozwiązania technologiczne poprawiające jakość życia Polaków.

  • W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny znany m.in. z programu „Państwo w Państwie”, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy akcji mają szansę uzyskać finansowanie innowacyjnych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i dostępność swojego sklepu dla konsumentów.

- W ten sposób Eurocash chce w bezpośredni sposób wspomóc swoich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców, którzy dzięki wdrożonym rozwiązaniom mogą ulepszyć swój biznes i jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby klientów – mówi Marta Gampf, dyrektor marketingu w Grupie Eurocash. - Zachęcamy właścicieli, żeby zastanowili się, czego brakuje w ich sklepie lub w jego okolicy i jaka zmiana może pomóc im rozwijać biznes i odpowiedzieć na potrzeby klientów - podpowiada.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 zł, od 15 001 do 50 000 zł i od 50 001 do 100 000 zł. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września. - Udział w konkursie to także świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów, tak żeby zachęcić do głosowania jak największą liczbę osób – zapewnia Marta Gampf.

Dodaje, że każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca, ale również klient. Głosowaniu towarzyszyć będzie także kampania w mediach ogólnopolskich, zarówno w prasie jak i w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Każdy z przedsiębiorców, których pomysły będą brały udział w głosowaniu, otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, składającego się z niezależnych ekspertów, którzy ocenią projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z trzech kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września, podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Eurocash zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 zł. Pozostałych 50 laureatów otrzyma dofinansowanie do 15 zł każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 30 kwietnia 2020 r.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez nią sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Miesięcznik „Handel” i portal handelextra.pl patronują konkursowi „Herosi Innowacyjności”.

 

Katarzyna Pierzchała 3015 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }