Robot obsługuje nowe centrum logistyczne Frisco.pl

Nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą to licząca ok. 11 tys. mkw. powierzchnia podzielona na kilka stref temperaturowych i logistycznych.

Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku, jest głównym motorem napędowym dla całego sektora e-grocery w Polsce. Według szacunków spółki, kategoria e-grocery w Warszawie urosła wartościowo o 14% w 2018 r., i tym samym osiągnęła udział 2,4% całej sprzedaży FMCG (rynek FMCG w Warszawie jest wart 10,75 mld zł).

– Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce – mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Podaje, że obecnie baza aktywnych klientów Frisco.pl odpowiada już liczbie klientów siedmiu hipermarketów stacjonarnych. - Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, który pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych – tłumaczy Bielecki.

Magazyn o łącznej powierzchni ok. 11 tys. mkw. podzielono na kilka stref temperaturowych i logistycznych, m.in.: strefę przyjęć, magazynowania, strefy buforowe i kompletacyjne, a także strefę wysyłkową, którą obsługuje specjalny robot. Jego zadaniem jest przeniesienie skrzynek ze skompletowanym zamówieniem na wózek transportowy, który finalnie trafi do samochodu dostawczego Frisco.pl. Robot w ciągu godziny jest w stanie spakować nawet 420 takich skrzynek. Wszystkie strefy logistyczne, o których mowa zostały połączone przenośnikami towaru. Będą one obsługiwać ok. 80% transportu wewnątrzmagazynowego, co przełoży się na znaczny wzrost efektywności.

W magazynie stworzono również specjalne strefy dla produktów świeżych. Umożliwią one rozszerzenie asortymentu tej kategorii.

– Wysoka automatyzacja naszego obiektu niesie szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwi szybkie skalowanie obsługi zamówień. Dotychczas, gdy w krótkim czasie zwiększyła się liczba zamówień, mieliśmy czasem problemy, żeby rekrutacja pracowników nadążała za rosnącym popytem – mówi Bielecki. - Dzięki automatyzacji zyskamy na tym polu większą elastyczność, a to z kolei pozwoli nam pozyskiwać dodatkowe zamówienia od klientów, którym zależy na jak najkrótszym terminie dostawy. Dzięki automatyzacji będziemy w stanie znacząco przyspieszyć procesy logistyczne, wydajność zwiększy się kilkukrotnie, a nasze koszty obsługi zamówień spadną docelowo mniej więcej o połowę – tłumaczy.

Nowe centrum zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty, a także pozwoli konsumentom m.in. zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych.

- Uruchomienie nowego magazynu Frisco.pl to najlepszy dowód na to, że rynek e-grocery w Polsce rośnie w siłę. Frisco.pl wyznacza w tym segmencie trendy, co dla nas jako Grupy Eurocash ma bardzo duże znaczenie – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash. - Na co dzień wspieramy polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy detaliczne, i to właśnie dla nich chcemy zdobywać wiedzę i doświadczenia z obszaru e-grocery. Frisco.pl zapewnia nam taką możliwość – konkluduje.

 

Katarzyna Pierzchała 2753 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }