Huczne obchody 25-lecia PSH Lewiatan

25 maja 2019 r. w hali Expo XXI w Warszawie odbył się zjazd jubileuszowy franczyzobiorców Lewiatana, w którym wzięło udział około 3 tysięcy uczestników, w tym pracownicy spółek regionalnych oraz sklepów, a także goście specjalni i partnerzy handlowi.

Podczas wydarzenia przedstawiciele sieci podsumowali dokonania ostatniego ćwierćwiecza oraz zaprezentowali kierunki rozwoju na kolejne lata. Dla gości zjazdu przygotowano również prezentacje ekspertów z ośrodków badawczych Kantar TNS oraz GfK. Natomiast motywacyjne prelekcje wygłosił Jacek Santorski oraz Robert Korzeniowski. Rozstrzygnięty został także plebiscyt „Ikony Lewiatana”, w którym nagrodzonych zostało 25 wyróżniających się Ffanczyzobiorców z całej Polski.

Wydarzenie było też okazją do poznania oferty 35 partnerów technologicznych zjazdu. Uczestnicy mogli zapoznać się z prezentacjami rozwiązań technologicznych dla sklepów, które podzielono na trzy strefy: Standardów, Innowacji oraz Technologii.

Jak rozpoczęła się historia?

Przełomowym wydarzeniem, które dało początek istnieniu sieci było spotkanie dziesięciu hurtowników w listopadzie 1994 r. w miejscowości pod Włocławkiem. Stworzyli oni wtedy konsorcjum zakupowe Lewiatan. Nazwą nawiązali do działającej w okresie międzywojennym organizacji zrzeszeń gospodarczych – Centralnego Związku Polskiego Przemysłu, Górnictwa, Handlu i Finansów Lewiatan, która reprezentowała polski przemysł wobec władz państwowych i wniosła ogromny wkład w rozwój kraju.

Wraz z rozwojem konsorcjum pojawiła się potrzeba budowy wokół hurtowni struktur detalicznych. W celu ich wzmocnienia zaczęły powstawać regionalne stowarzyszenia, które pod koniec lat 90. przekształciły się w kapitałowe spółki działające na terenie całej Polski.

Jedną z ważniejszych decyzji w historii sieci było wprowadzenie w 2001 r. pierwszych produktów marki własnej do stałej oferty. Obecnie klienci mogą wybierać spośród 450 artykułów własnych Lewiatana. Natomiast w 2006 r. w ogólnopolskich rozgłośniach radiowych i telewizji pojawiły się pierwsze reklamy, dzięki którym sukcesywnie wzrastała rozpoznawalność marki.

PSH Lewiatan współcześnie

Polska Sieć Handlowa przez ćwierć wieku istnienia sukcesywnie osiąga coraz lepsze wyniki finansowe i poszerza sieć sklepów. Obecnie na terenie całej Polski funkcjonuje 16 spółek regionalnych Lewiatana, które zrzeszają ponad 3,2 tys. placówek handlowych. Wśród nich jest 430 supermarketów, ponad 1850 dużych sklepów, blisko 900 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2018 r. przekroczyły 12,5 mld zł, stawiają sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.

 

Katarzyna Pierzchała 4285 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.