Natura&Co przejmuje Avon

Tym samym na rynku powstaje wiodąca globalna grupa kosmetyczna z systemem sprzedaży bezpośredniej.

Przedstawiciele Natura &Co ogłosili nabycie spółki Avon Products Inc. Transakcja obejmuje całość udziałów.

W efekcie powstaje czwarta co do wielkości grupa skoncentrowana na produktach kosmetycznych, wzmacniająca swoją pozycję w sektorze beauty.

– Po przejęciu spółek Aesop w 2013 roku i The Body Shop cztery lata później, Natura &Co podejmuje kolejne wspaniałe i ważne wyzwanie. Tworzymy grupę o charakterze globalnym, o wielokanałowej sprzedaży, skupioną na swoich celach. Avon jest niesamowitą organizacją, kultową marką, z pracownikami pełnymi pasji i ponad 5 milionami Ambasadorek oraz Ambasadorów Piękna – wszyscy wierzą w siłę relacji. Razem wzmocnimy nasze rosnące możliwości sprzedaży online, sieć społecznościową zespołów i przedstawicieli handlowych. Wykorzystamy dostępność kultowych i wyróżniających się marek w sklepach na całym świecie. Codzienne będziemy kontaktować się z milionami konsumentów o różnych profilach i wpływać na ich decyzje zakupowe. W efekcie sprawimy, że nasza grupa stanie się wyjątkowa – stworzymy wspaniałą platformę rozwoju - mówi – Roberto Marques, executive chairman Natura &Co.

Połączenie obu organizacji ma na celu utworzenie najlepszej w swojej klasie wielokanałowej grupy produkcyjno-dystrybucyjnej, dysponującej licznymi markami kosmetycznymi, której przedstawiciele utrzymują codzienny bezpośredni kontakt z klientami. Grupa ma szansę zdobyć pozycję lidera zarówno dzięki współpracy z ponad 6,3 mln ambasadorek piękna oraz przedstawicielami Natura, jak również dzięki globalnej obecności w 3200 sklepach i rozszerzonej dostępności zakupowej w Internecie. Oczekiwany łączny roczny przychód brutto ma wynieść ponad 10 mld dolarów. Stałe zatrudnienie będzie oscylować na poziomie 40 000 osób, a grupa będzie obecna w 100 krajach.

– Połączenie organizacji jest początkiem nowego, wspaniałego rozdziału w 130-letniej historii naszej firmy. Transakcja ta potwierdza nasze wysiłki na rzecz strategii „Open Up Avon”. Wierzymy, że pozwoli nam to znacznie przyspieszyć jej realizację i dalej rozwijać się w kanale sprzedaży online. Wraz z siecią Natura będziemy mieli szerszy dostęp do innowacji portfela produktów, sprawniejszą sprzedaż przez Internet, lepszą platformę cyfrową oraz udoskonalone bazy danych i narzędzia dla naszych ambasadorów i ambasadorek piękna. W efekcie uda się nam wzmocnić wzrost spółki i zwiększyć jej wartość z perspektywy udziałowców. Ponadto przy wsparciu ze strony sieci Natura będziemy nadal inwestować w najnowocześniejsze technologie w celu zwiększenia możliwości cyfrowych i produktywności zespołów sprzedażowych - podkreśla Jan Zijderveld, CEO Avon.

Według prognoz Natura &Co, połączenie obu organizacji zaowocuje synergią o szacowanej wartości
na ok. 150-250 mln dolarów rocznie. Część środków zostanie reinwestowana w celu dalszego zwiększenia możliwości w zakresie sprzedaży internetowej i bezpośredniej, jak również wsparcia inicjatyw badawczo-rozwojowych powiązanych z poszczególnymi markami. Planowane jest również dalsze zwiększanie zasięgu geograficznego grupy.

W ramach transakcji powstaje nowa brazylijska spółka holdingowa Natura Holding. Po zamknięciu zarząd połączonej spółki będzie się składał z 13 osób – trzy z nich zostaną wyznaczone przez Avon. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniu zarówno przez udziałowców Natura &Co i Avon, jak i organy antymonopolowe w Brazylii i niektórych innych jurysdykcjach. Zamknięcie ma nastąpić na początku 2020 r.

Joanna Hamdan 9167 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }