Muszkieterowie z miliardowymi obrotami

Grupa Muszkieterów zakończyła pierwszy kwartał 2019 r. z podobnym wynikiem jak przed rokiem. Obroty zarządzanych przez Grupę sieci sklepów Intermarché i Bricomarché w Polsce wyniosły w omawianym okresie ponad 1,65 mld zł.

Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała w pierwszym kwartale 2019 r. prawie 1,2 mld zł obrotów. W tym czasie otworzyła dwa nowe supermarkety. Oba sklepy są zlokalizowane w Tarnowie i rozpoczęły działalność w wyniku dołączenia do Grupy franczyzobiorcy, którego markety dotychczas funkcjonowały pod innym szyldem.

Trwa proces nowego zdefiniowania marki Intermarché. „Świeżo, tanio, z optymizmem” – pod tym hasłem sieć zakończyła pierwszy kwartał w ramach prowadzonej kampanii reklamowej. Jest ona zapowiedzią całkowicie nowej platformy marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Dzięki tym założeniom kupujący znajdą w Intermarché nie tylko świeże produkty najwyższej jakości, ale również codzienne inspiracje, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać. Innowacyjne zmiany w platformie marki obejmują także nowe standardy ekspozycji warzyw i owoców.

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce zwraca uwagę, że z początkiem roku branża handlowa musiała stawić czoła utrudnieniu, jakim jest tylko jedna niedziela handlowa w miesiącu. Kolejną niesprzyjającą okolicznością było przesunięcie świąt Wielkanocnych z pierwszego do drugiego kwartału.

- Cieszymy się, że pomimo takiego układu kalendarza oraz wprowadzonego ograniczenia, udało nam się utrzymać obroty naszej sieci na satysfakcjonującym poziomie. Ponadto także kwietniowe wyniki pokazują dobrą dynamikę obrotów w sklepach porównywalnych – mówi Marc Dherment. – Dodatkowo z sukcesem udało nam się zaprezentować naszym klientom zupełnie nową, inspirującą platformę marki Intermarché. Mamy nadzieję, że wprowadzane innowacje pozwolą nam odpowiedzieć na potrzeby jeszcze szerszego grona konsumentów i patrzyć z optymizmem na wyniki do osiągnięcia przez sieć w kolejnych miesiącach - dodaje.

O udanym kwartale można mówić także w przypadku supermarketów Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, liczącej obecnie 158 punktów handlowych, wyniosły ponad 484 mln zł i były wyższe o ponad 16% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Szczególnie dobre wyniki sieć odnotowała w zakresie produktów ogrodniczych i budowlanych – wzrosty o kilkadziesiąt procent. Wpływ na to miało wczesne rozpoczęcie sezonu, a także otwarcie ostatniego z sześciu zaplanowanych składów budowlanych, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę.

Sieć również aktywnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, którzy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. W tym celu w I kwartale br. uruchomiona została nowa strona internetowa, dzięki której z e-zakupów mogą korzystać mieszkańcy siedmiu miejscowości: Konina, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca, Zduńskiej Woli, Słupcy i Poznania. Takie rozwiązanie daje możliwość przeglądania i nabywania asortymentu online, na który obecnie składa się ponad 13 tysięcy artykułów.

Ponadto, od lutego klienci Bricomarché mogą korzystać z usługi click&collect, która pozwala na odbieranie towaru zamówionego przez Internet w specjalnie wyznaczonych do tego boksach – Bricomatach. Odbiór zamówień możliwy jest w dowolnym dniu tygodnia przez całą dobę. Na chwilę obecną z takiej usługi korzystać mogą mieszkańcy pięciu miast: Nowego Tomyśla, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca i Zduńskiej Woli. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, co jest unikatowe w tego typu rozwiązaniach.

Dodatkowo, w pierwszym kwartale sieć Bricomarché poszerzyła się o kolejną lokalizację. Od 27 marca br. z jej oferty sklepu mogą także korzystać mieszkańcy Mławy.

– W pierwszym kwartale tego roku z sukcesem udało nam się wprowadzić zapowiadane przez nas udogodnienia, jakimi niewątpliwie są usługi z zakresu e-commerce – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce. - Na tym jednak nie koniec. Nie zwalniamy tempa i już teraz planujemy kolejne działania, w tym m.in. otwarcia nowych supermarketów - zapowiada.

Grupa Muszkieterów, sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2018 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,5 mld zł. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Katarzyna Pierzchała 2748 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }