Piotr i Paweł stara się poprawić wizerunek Spar Group w Polsce

- Jako zarząd Piotra i Pawła głęboko wierzymy, że połączenie sił da nam nową energię oraz zapewni zasoby niezbędne do rozwoju firmy i stworzenia światowej klasy sieci detalicznej poprzez wykorzystanie najlepszych międzynarodowych praktyk - twierdzi zarząd polskiej sieci.

Na zdjęciu: Eurospar w Austrii

Sieć Piotr i Paweł rozesłała do mediów komunikat, w którym idealizuje wizerunek Spar Group. Jest to zapewne odpowiedz na dwa majowe wyroki sądowe, w których w postępowaniu zabezpieczającym uznano, że jedynym uprawnionym do licencji i używania znaku Spar w naszym kraju jest spółka Spar Polska, należąca do Bać-Polu. Szczegóły tutaj.

I tak Piotr i Paweł pisze, że Spar Group przez 56 lat działalności wypracował własny, unikalny model franczyzy i współpracy z dostawcami. - Jako jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek spożywczych na świecie, Spar gwarantuje swoim franczyzobiorcom dostęp do wiedzy i narzędzi, zapewniających stały rozwój biznesu. Największą wartością tej dobrowolnej sieci partnerskiej jest budowanie trwałych i uczciwych relacji biznesowych opartych na wspólnym zaufaniu i szacunku - tak w skrócie można zaprezentować Spar Group LTD, nowego inwestora Piotra i Pawła - czytamy w komunikacie, z którego dowiadujemy się także, że w oparciu o współpracę z niezależnymi polskimi przedsiębiorcami powstanie dobrowolna sieć partnerska oparta na zasadach maksymalizacji korzyści z wzajemnej współpracy.

 Formaty sklepów

Poznańska sieć podkreśla, że franczyzobiorcy Spar mają do wyboru trzy formaty sklepów, dopasowane do indywidualnych potrzeb lokalnego rynku. Spar Express to małe sklepy osiedlowe, dopasowane do codziennych zakupów. Markety średniej wielkości otwierane są pod szyldem Spar, z kolei Eurospar to supermarkety, których powierzchnia przekracza 1000 mkw. i gwarantują najszerszą ofertę produktów (minimum 14 tys. SKU). Sklepy w ramach każdego z formatów są dopasowywane do potrzeb lokalnego rynku zarówno asortymentem, jak i wystrojem.

Nie tylko sklepy

Według zarządu Piotra i Pawła Spar to przede wszystkim marka stawiająca na maksymalne dopasowanie asortymentu do oczekiwań klienta. - To znani i cenieni producenci, ale także olbrzymi zasięg marki własnej. Wreszcie Spar stawia także na lokalne i świeże produkty, dlatego owoce, warzywa, mięsa i wędliny pochodzą od sprawdzonych i regionalnych dostawców. Spar przykłada dużą wagę do produktów z kategorii natural, których asortyment jest stale poszerzany. Na półkach można znaleźć bogatą ofertę produktów bio, wege a także specjalistycznych: bezglutenowych i bezlaktozowych - przypomina Piotr i Paweł.

I dalej: - Spar to nowoczesne wnętrza i przestrzenne sklepy, a także system promocji i bonusów dla lojalnych klientów. Jest także marką obecną przy okazjach inne niż tylko zakupy. Mowa o sponsoringu sportowym, w który aktywnie angażuje się ta holenderska marka. Zawody lekkoatletyczne zarówno te o zasięgu ogólnoeuropejskim czy ogólnoświatowym, ale także małe wydarzenia, to miejsca, gdzie Spar jest obecny w życiu lokalnej społeczności.

Spar w sieci Piotr i Paweł

Spar Group został wybrany na inwestora branżowego w spółce Piotr i Paweł, będącej w restrukturyzacji. - Teraz czekamy na zatwierdzenie transakcji przez UOKiK, co jest dla nas bardzo ważne i patrzymy na to jak na kolejny kluczowy krok dla realizacji całej inwestycji – podkreśla Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł. - Jako zarząd Piotra i Pawła głęboko wierzymy, że połączenie sił da nam nową energię oraz zapewni „zasoby niezbędne do rozwoju firmy i stworzenia światowej klasy sieci detalicznej poprzez wykorzystanie najlepszych międzynarodowych praktyk - argumentuje.

Dodaje też, że połączenie da oznacza również poszerzenie oferty dla klientów, stworzenie nowych możliwości współpracy dla dostawców i przede wszystkim rozwój polskiej sieci. - Hasłem Spar jest „Wszyscy korzystamy z wzajemnej współpracy” – zauważa Miętka.

Zdaniem Patryka Filipiaka, prezesa zarządu spółki Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja, zarządcy sądowego Piotra i Pawła, obecna sytuacja gwarantuje sprawne zakończenie restrukturyzacji firmy oraz kontynuację partnerskiej współpracy po zakończeniu sanacji z korzyścią dla dostawców oraz wynajmujących.

- Równie istotne jest zachowanie miejsc pracy dla pracowników sieci. Powyższa sytuacja to dowód na słuszny kierunek procesu restrukturyzacyjnego obranego przez zarząd spółek we współpracy z zarządcą oraz pod nadzorem sędziego – komentuje zarządca sądowy Piotra i Pawła.

Zwraca uwagę, że połączenie firm to także wzrost zatrudnienia, rozwój centrów dystrybucyjnych a docelowo także liczby sklepów na terenie całej Polski. Zarząd sieci jest bowiem przekonany, że ta transakcja oznacza dynamiczny rozwój na konkurencyjnym polskim rynku korzystając z najlepszych międzynarodowych praktyk Spar.

- Cieszymy się z połączenia z Piotrem i Pawłem. Jesteśmy dumni, że to właśnie z taką polską siecią z tradycjami udało się nawiązać współpracę – mówi Tomasz Syller, CEO nowej spółki zależnej Spar Group. – Piotr i Paweł funkcjonuje w segmencie zbliżonym do naszego, więc połączenie tych marek to realne korzyści dla naszych klientów. Zyskają na tym wszyscy i z tego bardzo się cieszymy – podkreśla.

Dodaje, że Spar Group Ltd. chciałaby zaprosić wszystkich niezależnych przedsiębiorców w Polsce zainteresowanych rozpoczęciem współpracy, do dołączenia do „wielkiej rodziny Spar”.

Działalność Spar International rozpoczęła się w niewielkim holenderskim sklepie w 1932 r. i obecnie obejmuje 13 tys. sklepów, 238 centrów dystrybucyjnych w 50 krajach, na 5 kontynentach. Około 13,6 mln klientów codziennie robi zakupy w sklepach działających pod szyldem Spar. Łączna globalna sprzedaż w 2018 r. wyniosła blisko 36 mld euro.

Katarzyna Pierzchała 2833 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }