Carrefour organizuje kongres o żywności ekologicznej

11 czerwca w Warszawie odbędzie się Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej Eco Food 360, którego organizatorem jest Carrefour. Celem wydarzenia jest upowszechnienie wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej oraz promocja polskiego rolnictwa ekologicznego.

Na zdjęciu: Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska

Kongres Eco Food 360 to wydarzenie, które w całości poświęcone będzie upowszechnieniu wiedzy na temat rolnictwa i żywności ekologicznej wśród rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz konsumentów. Wśród zaproszonych przez Carrefour mówców znaleźli się polscy i międzynarodowy eksperci, w tym m.in. dr Flavio Paoletti z Włoch - naukowiec z Centrum Badań Żywności i Żywienia przy Radzie ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa w Rzymie, dr Jostein Hertwig z Norwegii, zarządzający Międzynarodową Fundacją BERAS i badający wpływ rolnictwa na region Morza Bałtyckiego, futurystka trendów żywności Birthe Linddal z Danii czy prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska, polski ekspert zajmujący się tematem żywności ekologicznej ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Mają oni przyczynić się do popularyzacji wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej i jej wpływu na zdrowie, a przede wszystkim – zwrócić uwagę szerokiego audytorium na konieczność zwrotu ku naturze, naturalnym formom produkcji, przetwórstwa oraz konsumpcji, a także wypromować potencjał polskiego rolnictwa ekologicznego na arenie międzynarodowej.

- Realizując swoją globalną strategię transformacji żywieniowej chcemy zostać światowym liderem w zakresie zmiany żywienia dla wszystkich. Jednym z priorytetów naszej strategii jest upowszechnienie produktów bio wśród konsumentów mówi Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska.

Jest on zdania, że polski rynek żywności ekologicznej jest wciąż słabo rozwinięty i wymaga wsparcia w zakresie edukacji, ustawodawstwa, rozwoju produkcji, logistyki, promocji czy sprzedaży. - Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację Kongresu Eco Food 360 – mówi prezes Carrefoura.

W ramach realizowanej strategii transformacji żywieniowej, Carrefour podejmuje również szereg innych działań, których celem jest wsparcie rolnictwa oraz promocji oraz sprzedaży produktów lokalnych i regionalnych. Sieć podpisała, m.in. kontrakty farmerskie z piętnastoma polskimi dostawcami na kilkanaście rodzajów warzyw, przyznała wsparcie finansowe o wartości blisko 800 tys. zł dla 25 polskich gospodarstw na rozwój upraw ekologicznych, jak również wprowadziła do swoich sklepów certyfikowane produkty ekologiczne od polskich producentów.

Carrefour jest również inicjatorem pierwszej na rynku Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio w Polsce, która została powołana pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w kraju prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest  również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Katarzyna Pierzchała 2748 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }