GreenPort i Primavera Parfum tworzą grupę zakupową

To szansa na zyskanie przewagi rynkowej.

Ścisła współpraca pomiędzy firmami, która zaowocowała stworzeniem grupy zakupowej podyktowana jest tym, że rynek naturalnych produktów, kosmetyków i perfum, podobnie jak inne branże, przechodzi etap konsolidacji oraz powstawania dużych sieci sprzedaży. Podobna sytuacja występuje w segmencie sprzedaży internetowej - coraz większą rolę odgrywają duże firmy oraz witryny internetowe.

– Dzięki połączeniu zakupów, wzajemnej wymianie towarów oraz wspólnych działaniach sprzedażowych chcemy wzmocnić pozycję na rynku firm handlu internetowego, zwiększyć obroty oraz osiągnąć kluczowe pozycje w swoich branżach - wyjaśnia Arkadiusz Wrzos, dyrektor generalny z Green Port Team. - Planujemy też stworzyć przeciwwagę dla sieci sklepów wielkopowierzchniowych. Chcemy odgrywać coraz większą rolę jako dystrybutor zaopatrujący inne sklepy internetowe, małe i średnie sklepy stacjonarne oraz przedsiębiorstwa szukające dobrych produktów w korzystnych cenach, a przy tym oferować sprawną i nowoczesną obsługę magazynowo-logistyczną – mówi Arkadiusz Wrzos.

Synergia działań pozwoli obu firmom wejść na rynek całej Unii Europejskiej. Założeniem współpracy jest przygotowanie oferty na dobre produkty w korzystnych cenach, stworzenie bardzo szerokiego asortymentu towarów, popartego nowoczesnym modelem dystrybucji i sprzedaży, ale także wsparcie marketingowe - od Internetu po własną gazetę, a być może wkrótce również i wydawnictwo oraz kanał telewizji internetowej.

Z kolei zdaniem Janiny Karasek, dyrektor ds. rozwoju Primavera Parfum nawiązanie współpracy z GreenPort to kolejny krok w rozwoju działalności firmy.

- Obserwujemy znaczące wzrosty na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce. Coraz więcej osób stawia na slow life, co powoduje, że Polacy chętniej sięgają po ten rodzaj produktów. Razem z GreenPort możemy odpowiedzieć na bieżące potrzeby i oczekiwania rynku – dodaje.

O firmie Primavera pisaliśmy także tutaj.

Joanna Hamdan 8859 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }