Młodzi są online i bez gotówki

Prawie 2/3 wszystkich zamawiających jedzenie tylko przez internet np. przez platformy takie jak PizzaPortal.pl, stanowią dziś osoby w wieku od 15 do 34 lat.

Dynamika przyrostu rynku zamówień online rzędu 40-50% rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce. Spora w tym zasługa młodych pokoleń, wychowanych w dobie internetu i nowoczesnych technologii. 

Zakupy online codziennością
Millenialsi, czyli osoby urodzone po 1980 r., znają świat bez internetu, ale dla tzw. pokolenia Z (roczniki 1995-2004) nowoczesne technologie to kwestia podstawowa. Trudno im sobie wyobrazić rzeczywistość bez komputera, internetu, mediów społecznościowych czy smartfona. Internet pomaga im we wszystkich dziedzinach życia – zakupach, spędzaniu czasu wolnego, kontaktach ze znajomymi i zamawianiu jedzenia.
 
- Wśród osób, które porzuciły zamawiają wyłącznie online, blisko jedną trzecią (32%) stanowią użytkownicy w wieku od 15 do 24 lat. Kolejną grupą (26%) są osoby w wieku 25-34, a następną (24%) – w wieku 35-44. Najmniej „internetowe” są osoby powyżej 45 roku życia. Można powiedzieć, że młode pokolenie, wyznacza trend pokazujący jak za kilka lat będzie wyglądało  zamawiane jedzenia z dostawą - mówi Piotr Kuszyński, CEO PizzaPortal.pl.
 
Millennialsi rzadziej online, ale częściej bez gotówki
Wyraźnie dostrzec można także preferencje Polaków w kwestii płatności za zakupy dokonane w sieci – w podziale na grupy wiekowe. W każdej z nich dominuje szybki przelew przez bramki pay by link (PayU, przelewy24 czy DotPay). Stawia na niego 62% przedstawicieli tzw. pokolenia Z (15-24), 78 proc. użytkowników w wieku od 25 do 34 lat, 71% użytkowników z grupy 35-49 oraz 51% użytkowników w wieku 50 lat i więcej[1]. Płatność gotówką wybiera 47% przedstawicieli pokolenia Z, a kolejne grupy wiekowe – odpowiednio po 37, 42 i 34%.

Na podobnym poziomie dla trzech grup wiekowych (15-24, 25-34 oraz 35-49) kształtuje się popularność płatności mobilnych np. BLIK – wskazuje je po 18, 21 i 20%. Zainteresowania transakcjami mobilnymi nie wykazuje najstarsza z grup wiekowych – preferuje je jedynie 3% badanych[2].
 
[1] Formy płatności motywujące do zakupów przez internet w podziale na wiek. E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska
[2] Tamże
 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }