Lidl edukuje producentów w Azji

Lidl inwestuje w poprawę warunków pracy i optymalizację standardów ochrony środowiska dla pracowników produkcyjnych poprzez wdrażanie programu szkoleniowego "Pure". Jest to projekt na rzecz ochrony środowiska i efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi.

Operator dąży do poprawy warunków pracowniczych i życiowych pracowników zajmujących się produkcją jego marek własnych w Azji. Jednym z celów sieci jest również zorganizowanie procesu produkcyjnego w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Właśnie dlatego firma realizuje wspólnie ze Stowarzyszeniem na Rzecz Współpracy Międzynarodowej (GIZ) program treningowy „Pure”.

Program zakłada więc osiągnięcie trzech celów: wsparcie pracowników produkcyjnych w zakresie bezpiecznej pracy z substancjami chemicznymi; wdrożenie działań mających na celu redukcję zużycia zasobów i energii oraz optymalizacja gospodarki odpadami i ściekami.

Na początku 2018 r. Lidl opublikował listę nazw i adresów wszystkich 650 zakładów produkujących jego własne marki tekstylne i obuwnicze. Znalazły się na niej niezależne i samodzielne przedsiębiorstwa produkujące towar trafiający do sprzedaży w sklepach Lidla. Lista ta jest aktualizowana co pół roku.

Ponadto w ramach programu „Detox” Lidl najpóźniej do 2020 r. zupełnie zrezygnuje ze stosowania substancji szkodliwych, takich jak PFC (perfluorowane i polifluorowane związki organiczne) i APEO (alkilofenole i ich etoksylaty). Wszystkie działania powzięte w tym celu zostaną opublikowane w sprawozdaniu okresowym z realizacji projektu „Detox”.

Katarzyna Pierzchała 2693 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }