Żywiec rozbudowuje dystrybucję i Strefę Zero

Na początku maja Grupa Żywiec zakończyła budowę swojego trzeciego centrum magazynowego - tym razem w Elblągu. Będą w nim składowane piwa ze wszystkich browarów grupy, także tegoroczne nowości.

Inwestycja pochłonęła kilkadziesiąt milionów złotych, a pracę w nowym miejscu znajdzie około stu osób. Magazyn przyjąć może transport do 150 samochodów na dobę. Będzie to trzecie centrum dystrybucyjne Grupy obok wybudowanych w latach 2014-2015 obiektów w Warce i Żywcu.

Inwestycja ta ma usprawnić dystrybucję napojów Grupy w północnej części Polski, także tych produkowanych w pozostałych zakładach: w Żywcu, Warce, Leżajsku i Cieszynie. Oprócz znanych już konsumentom produktów firma zaoferuje także nowości. Ponieważ najszybciej rozwijającymi się na rynku segmentami są piwa bezalkoholowe, specjalności i piwa smakowe (z radlerami), producent zamierza rozwijać ofertę w tych właśnie kierunkach.

Rozbudowana zostanie wprowadzona w ubiegłym roku Strefa Zero, oznaczona wyróżniającym się na regale wielkim granatowym zerem. Strefa działa w 30 tys. sklepów, a 12 tys. z nich wyposażonych jest w specjalne lodówki z tym samym motywem. Oprócz lagerów z logo Żywca i Heinekena oraz radlerów Warka na bazie jasnego piwa znajdą się w nich także nowości: wprowadzone w marcu Białe 0.0%, premierowe Sesyjne IPA 0.0%, czyli połączenie piwa bezalkoholowego i specjalności oraz radler Warka 0,0% o smaku ciemnego piwa i cytryny, nieco przypominający w smaku napój typu cola. Ma on zachęcić do sięgania po radlery większą liczbę mężczyzn, którzy na razie stanowią 30% konsumentów tego rodzaju napojów. Ponadto Strefa Zero zaczęła być wprowadzana do lokali bez koncesji, gdzie stanowić ma uzupełnienie oferty napojów. Polska jest najszybciej rosnącym na świecie rynkiem piw bezalkoholowych. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła o 79%, a udział zwiększył się do 3,1%. Według prognoz firmy w ciągu pięciu lat może sięgnąć dwucyfrowych wartości.

Ale także miłośnicy procentów znajdą dla siebie nowości w palecie Grupy Żywiec. Są to nowy Desperados o smaku Mojito i piwo smakowe Dziki Sad o modnym w tym roku smaku mango. W czerwcu wejdą na rynek dwie kolejne specjalności, wyprodukowane przez browar w Cieszynie: Belgian Pale Ale oraz Sour Mango Ale.

Magdalena Weiss 2157 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }