LZ Retailytics: Dino urośnie najmocniej

Według przewidywań LZ Retailytics w 2024 r. polskiemu rynkowi minimarketów łeb w łeb przewodzić będą Żabka, Lewiatan i Dino.

W ciągu dekady, jaka upłynie między 2014 a 2024 r. Dino zwiększy sprzedaż niespełna siedmiokrotnie, Żabka niemal trzykrotnie, a Lewiatan prawie dwukrotnie.

Dzięki temu będą mieć zbliżone obroty na poziomie 3,8 mld euro. Podwoją sprzedaż także sieci Livio/Nasz Sklep i Delikatesy Centrum. Przypomnijmy, że w tym roku Dino ma osiągnąć 7,5 mld zł sprzedaży.

- Niezrażone silną obecnością dyskontowych gigantów Biedronka i Lidl, minimarkety w Polsce znacząco przyczyniają się do wzrostu sprzedaży detalicznej. Z lokalnymi bohaterami - Lewiatanem, Żabką i Dino w czołówce, do 2024 r. najwięksi gracze w kanale mają zwiększyć przychody ze sprzedaży detalicznej o ponad 11 mld euro w ciągu dziesięciu lat - prognozuje Sebastian Rennack z LZ Retailytics.

Magdalena Weiss 2151 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }