W obronie wege burgerów

Propozycja Parlamentu Europejskiego, by zakazać używania nazwy "wege burger" kwestionowana jest w całej Europie. Pod petycją sprzeciwiającą się zakazowi podpisało się już dziesiątki tysięcy Europejczyków, od 14 maja podpisy zbierane są także w Polsce.

W zeszłym miesiącu Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego głosowała za przyjęciem wniosku, sugerując, że nazwy takie jak "wegański burger" mogą wprowadzać konsumentów w błąd.

Jeżeli wniosek zostanie uchwalony, proponuje się by burgery nazwać "dyskami", a parówki "tubkami".

W związku z tym ProVeg International, organizacja zajmującą się zwiększaniem świadomości żywieniowej, prowadzi kampanię informacyjną oraz stworzyła petycję sprzeciwiającą się temu zakazowi.

Już pierwszego dnia petycja zebrała ponad 10 000 podpisów, a od wtorku 14 maja podpisy zbierane są także w Polsce.

- Nie ma dowodów, że konsumenci są zdezorientowani lub wprowadzani w błąd poprzez obecne nazwy produktów roślinnych. Sugerowanie, że konsumenci nie rozumieją znaczenia terminu "wege burger" i podobnych określeń, jest obrazą dla ich inteligencji - mówi Karolina Kosno, PR & communication manager ProVeg Polska.

Jej zdaniem stosowanie określeń "wege burger" czy "wegańska kiełbasa" jest kluczowe dla przekazywania informacji o cechach organoleptycznych poszukiwanych przez konsumentów. "Wege burger" jasno informuje, że produkt nie zawiera mięsa, jednocześnie wskazując jakiego smaku, tekstury czy wyglądu produktu można oczekiwać. Szacuje się, że aż 90% sprzedaży roślinnych odpowiedników mięsa jest generowana przez osoby, które nie są na diecie wegetariańskiej. Proponowana zmiana, nie uderza więc w wegetarian, ale w ponad połowę społeczeństwa, które obecnie deklaruje chęć ograniczania mięsa w swojej diecie.

Petycja zostanie przekazana Parlamentowi Europejskiemu przed ostatecznym głosowaniem.

Petycję można podpisać na stronie: https://proveg.com/pl/zatrzymaj-zakaz-wege-burgerow/.

ProVeg jest międzynarodową organizacją działającą na rzecz budowania świadomości żywieniowej, której misją jest ograniczenie globalnego spożycia produktów odzwierzęcych o 50% do 2040 r.

Joanna Hamdan 8724 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }