Rekordowe obroty właściciela Lidla i Kauflandu

Grupa Schwarz po raz pierwszy przekroczyła granicę 100 mld euro przychodów ze sprzedaży.

Grupa zamknęła rok finansowy 2018/19 sprzedażą w wysokości 104,3 mld euro netto. Przy wzroście o 10% do 81,2 mld euro, Lidl po raz kolejny stał się motorem wzrostu.

Szef Grupy Schwarz i Kauflandu Klaus Gehrig zapowiada zmianę struktury sieci hipermarketów. Gerd Chrzanowski, jego zastępca ma jeszcze w tym roku opracować strategię digitalizacji jeszcze w tym roku.

Po pierwsze, połączone zostaną siły IT w obu sieciach. Gehrig podkreśla jednak, że choć nie należy lekceważyć potencjału handlu online, to możliwości zwiększania sprzedaży leżą także w biznesie stacjonarnym.

Ogólnie rzecz biorąc, Grupa Schwarz chce w przyszłości zwiększyć synergię między Kaufland i Lidlem. Członkowie zarządu również będą ponosić większą odpowiedzialność, a działalność Grupy ma stopniowo uniezależniać się od osoby właściciela i komplementariusza, czyli Dietera Schwarza i Klausa Gehriga.

Za dwie trzecie obrotów grupy odpowiadają rynki zagraniczne. Lidl przyniósł na nich 58,5 mld euro, zaś Kaufland 8,8 mld euro. W Niemczech znaczenie hipermarketów grupy jest większe: 13,9 mld euro versus 22,7 mld euro w Lidlu.

Wyniku netto Grupa Schwarz tradycyjnie nie podaje. Klaus Gehrig zapewnia jednak, że "banki są z nas zadowolone".

Magdalena Weiss 2107 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }